حامد بهداد: فیلم‌های اجتماعی اخیر انرژی جامعه را می‌گیرند/وزارت ارشاد با مجوز به این فیلم‌ها جلوی ساخت آثار باخاصیت را می‌گیرد

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه سینما: اعتراض به جریان فیلم‌های تلخ و افسرده اجتماعی حالا دیگر تبدیل به بحثی فراگیر بین کارشناسان، رسانه‌ها و هنرمندان شده است. به خصوص بعد از حضور تعدادی از این فیلم‌ها در جشنواره‌های جهانی و ارائه تصویری دروغ و معوج از ایران با نشان دادن اغراق‌شده‌ی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی داخل کشور.

به گزارش «هفت‌راه»، اخیرا در همین زمینه حامد بهداد در گفت‌و‌گویی که به بهانه فیلم آرایش غلیظ با ماهنامه 24 داشته است در اعتراض به ساخت پی‌درپی فیلم‌های اجتماعی تلخ و افسرده و با انتقاد از اعطای مجوز توسط وزارت ارشاد به این فیلم‌ها گفته است: «هنرمند وقتی در جامعه رشد می‌کند باید مثل یک درخت پربار سایه بیندازد و میوه بدهد. شاخ و برگ درخت باغِ ما که نباید فقط به خانه همسایه برود. وظیفه‌ی هنرمند مگر این نیست که از تاریکی، خشم و حقارت‌های جامعه کم بکند؟ البته نه با پز روشنفکری، آن هم با فریاد ناامیدانه، بلکه شبیه امثال داریوش مهرجویی با روشن نشان دادن آینده و تزریق امید در دل مردم جامعه. با تزریق فهم و شعور تا کمی از نوکِ تعصب ساییده شود. راستش از فیلم‌های اجتماعی اخیر خیلی بدم آمده است که هیچ تنوع و کارکردی ندارند. کسانی که در وزارت ارشاد در این مورد تصمیم می‌گیرند موقع خواندن قصه، فیلم خودشان را می‌بینند و فیلم هنرمند را نمی‌توانند تصویر کنند. این فیلم‌های اجتماعی که گُّر و گر ساخته می‌شوند انرژی جامعه را می‌گیرند. وزارت ارشاد به این‌همه فیلم بی‌خاصیت مجوز می‌دهد و جلوی فیلم‌های باخاصیت را می‌گیرد. این فیلم‌های اجتماعی تقلید کورکورانه‌ای از فیلم‌های موفق هستند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا