کاهش شبکه‌های تلویزیونی کلید خورد/ آیا فکری هم برای نان‌خورهای اضافی رسانه ملی خواهد شد؟

مجله فرهنگی هفت راه – گروه تلویزیون: یکی از برنامه‌هایی که حدس زده می‌شد با آمدن «سرافراز» در دستور کار رسانه ملی قرار خواهد گرفت، کاهش هزینه‌های این سازمان در کنار کاهش شبکه‌ها خواهد بود. این اتفاق کم‌کم در حال رخ دادن است و با سخنان روز گذشته معاون سیما صورت رسمی‌تر و حتمی‌تری به خود گرفت.

مصطفی پورمحمدی روز گذشته در جمع مدیران شبکه سوم سیما از ادغام شبکه‌های تماشا و نمایش خبر داد و همچنین اعلام کرد که شبکه افق جایگزین شبکه جام‌جم بر روی گیرنده‌های دیجیتال خواهد شد تا این شبکه بصورت سراسری پخش شود. پورمحمدی همچنین در این مراسم ضمن تاکید بر صرفه جویی در رسانه ملی، از مدیران سیما خواست تو خودشان بصورت داوطلبانه به حذف برنامه‌های بی‌کیفیت و کم جذابیت بپردازند. او تولید برنامه باکیفیت و جذاب و حتی بازپخش چنین برنامه‌هایی را سیاست جدید رسانه ملی اعلام کرد.

اعلام رسمی این سیاستها از سوی معاون سیما نشان می‌دهد که عزم  تیم مدیریتی جدید رسانه ملی برای کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع مالی جهت تولید برنامه‌های باکیفیت جدی است. اما باید دانست که یکی از دلایل بالا بودن هزینه‌های صدا و سیما تعداد بالای کارمندان و به قولی همان حقوق‌بگیران آن است. این تعداد بالا علاوه بر اینکه هزینه‌های این سازمان را افزایش داده است، خود یکی از دلایل  ناکارآمدی صدا و سیما و لختی و کرختی آن هم هست. هم اکنون تعداد کارمندان این سازمان حدود 60 هزار نفر تخمین زده می‌شود که گفته می‌شود قریب 40 هزار نفر آنها در دوره مدیریت ده ساله عزت الله ضرغامی نان‌خور این سازمان شده‌اند.

باید دید آیا مدیران جدید رسانه ملی فکری هم به حال این مشکل خواهند کرد یا تیغ آنها فقط در حوزه کاهش شبکه‌ها خواهد برید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا