فراستی: «خانه پدری» از «یک خانواده محترم» هم خطرناک‌تر است و باید توقیف شود/ این یک فیلم ضدایرانی است+صوت

مجله فرهنگی «هفت‌راه»- گروه سینما: بحث اکران نسخه کامل فیلم «خانه پدری» پس از چهارسال توقیف این روزها یکی از مهمترین بحث‌های سینمایی کشور است. فیلمی که به دلیل خشونت بالا و محتوایش انتقادات بسیاری را پس از نمایشش در جشنواره فجر گذشته برانگیخت.

khane-pedari

به گزارش «هفت‌راه»، اما در این میان مسعود فراستی یکی از چهره‌هایی بود که تندترین انتقادات را به آخرین فیلم کیانوش عیاری داشت. او زمان جشنواره و در یادداشتی با ضدایرانی خواندن این فیلم درباره «خانه پدری» نوشت:

«ريختن كلي آدم بدون شخصيت پردازي در خانه خوش آب و رنگ قديمي و پيگيري سرهم بندي شده سرنوشت آنها در طول دهه ها. يك ايده نيم خطي تكان دهنده كه مي توانست نقدي آسيب شناسانه بر خرافات باشد و ناموس پرستي ارتجاعي و ضد انساني، كه تبديل به فيلمي ضد ايراني شده.»

فراستی اما پس از جشنواره و در یکی از کلاس‌هایش توضیحات مفصل‌تری درباره «خانه پدری» می‌دهد و آن را فیلمی ضدایرانی می‌داند که باید توقیف شود. او در این‌باره توضیح می‌دهد: «یه چیز دیگر پشت فیلم است که بدتر از همه‌ی این‌هاست و من نمی‌فهمم روشنفکران از چه چیزی خوششان می‌اید. این فییلم ضدملی و ضدایرانی است، یعنی یکی این را ببینید می‌گوید ما با این وحوش طرفیم؟ کاملا معلوم است که وطن‌فروشی است این فیلم و تعارف هم نداریم.»

و با مقایسه «خانه پدری» با فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» ادامه می‌دهد: «این تنها فیلم ایرانی است که من واقعا با توقیفش موافق هستم. به نظرم این از «یک خانواده محترم» هم فیلم بدتری است. این فیلم پررنگ و لعاب‌تر و خطرناک‌تری است. در «یک خانواده محترم» همه‌چیز رو بود و بنابراین خطرش از این فیلم کمتر بود.»

«هفت‌راه» فایل صوتی نقد مسعود فراستی بر «خانه پدری» را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد:

دانلود

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام .کسی که نمی تواند فرزندش را […] بزرگ کند چطور می تواند درباره ایرانی و ضد ایرانی بودن یک فیلم آن هم فیلم کارگردانی در قواره عیاری نظر بدهد.
    اقای فراستی با اندیشه های [….] نه برای ایران و نه برای اسلام دل می شوراند او نان خود را از طریق فحاشی و نظرپردازی های تند بدست می آورد. هیچ کس نیست به این بنده خدا بگوید وقتی شما فیلم جمعه سیزدهم نحس را می بینید با خودتان می گویید همه امریکایی ها قاتلند! یا وقتی فیلم سکوت بره ها را می بینید می گویید همه در آمریکا چاه شکنجه دارند؟ این نگاه دگم و بسته از فراستی پذیرفتنی نیست چون حداقل 20 سال است فیلم می بیند . گرچه اگر فهم فیلم دیدن نباشد صد سال هم فیلم ببینی بازهم ذهنت باز نمی شود.
    با کیانوش عیاری نمی شود از این شوخی ها کرد اقای فراستی . این نان را نمی شود به نرخ روزخورد اقای فراستی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا