وقتی «منتقدان مستقل» چشم به دستان دولت دارند!/ کثیریان: ما آماده برگزاری نشست‌های فجر هستیم، اما نه به انجمن منتقدان و نه به من پیشنهادی نشده است

مجله فرهنگی «هفت‌راه»- گروه سینما: از سال‌های گذشته برگزاری جلسات مطبوعاتی جشنواره‌های سینمایی به ویژه جشنواره فجر همواره از موضوعاتی بوده است که بحث‌ها و حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشته است. اینکه آیا  تنها حق گروهی اقلیت و حلقه‌ای خاص در انجمن منتقدان است که برگزارکننده‌ی این نشست‌ها باشند یا تمام طیف‌ها باید در آن نقش داشته باشند.

به گزارش «هفت‌راه»، این بحث دنباله‌دار اما زمان برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» اخیر و گرفتن سفارش نوشتن مطلب‌ از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی توسط انجمن منتقدان به اوج خود رسید و حتی بسیاری از اعضای این انجمن به درجه‌بندی کردن اعضای آن توسط هیئت مدیره و همچنین تبدیل شدن انجمن منتقدان به سفارشی‌نویس‌های نهادهای دولتی معترض شدند.

در همین زمینه اما خیرا رییس انجمن منتقدان سینمای ایران از اعلام آمادگی این انجمن برای برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم ها در سی و سومین جشنواره فیلم فجر خبر داد. کیوان کثیریان در گفتگو با خبرنگار مهر به این اشاره کرده است که انجمن منتقدان امسال نیز مانند سال‌های گذشته برای برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم ها در سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده است.

نکته‌ی جالب در این میان اما این است که کثیریان به این مسئله اشاره کرده است که تا امروز از سوی دبیرخانه جشنواره نه به انجمن منتقدان و نه به او پیشنهادی برای برگزاری نشست‌ها ارائه نشده است: «جشنواره فیلم فجر تا امروز پیشنهادی را برای برگزاری جلسات نقد و بررسی به انجمن منتقدان به عنوان نهاد حقوقی نداده است. علاوه بر آن من هم شخصا پیشنهاد برای برگزاری جلسات از سوی جشنواره دریافت نکرده ام.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا