آخرین فرصت برای تماشای تئاتر در سال 93

با فرا رسیدن آخرین هفته از سال 93، بیشتر سالن‌های نمایشی تهران در استقبال از نوروز 94، اجراهای خود را به پایان می‌رسانند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، بیشتر سالن‌های تئاتر تهران با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، آخرین اجراهای خود را به صحنه می‌برند؛ بنابراین علاقمندانی که هنوز فرصت تماشای این آثار را بدست نیاورده‌اند، تنها چند روز دیگر برای دیدن نمایش‌های مورد نظرشان فرصت دارند.

مجموعه تئاتر شهر، دو نمایش «مائوزر» و «کابوس شب نیمه آذر» را تا 22  اسفندماه به صحنه دارد. نمایش «مائوزر» نوشته هاینر مولر و کار ناصر حسینی‌مهر است. این نمایش هر شب ساعت 19:30 به اجرا در می‌آید.

«کابوس شب نیمه آذر» نوشته ایوب آقاخانی و کار علی کشوری، ساعت 19 در تالارسایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

نمایش «آشپزنامه بیچاره رستم‌آبادی» به نویسندگی محمد مساوات و کارگردانی محمدعلی نوروش تا 22 اسفندماه هر شب ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

خانه نمایش اداره تئاتر تا سه‌شنبه 26 اسفند، ساعت 18:30، میزبان نمایش «تک سرباز» نوشته و کار عباس عبدالله‌زاده خواهد بود.

نمایش آیینی «غبار» به نویسندگی انوش معظمی و کارگردانی محمدرضا مداحیان نیز که ویژه ایام فاطمیه به صحنه رفته است، تا 24 اسفند ساعت 30: 18 در تالار وحدت اجرا دارد.

تماشاخانه باران هم به دلیل استقبال تماشاگران، اجرای دو نمایش خود را تا 25 اسفندماه تمدید کرده است. در این تماشاخانه، نمایش‌های «آخرین نامه» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورش‌نیا هر شب ساعت 18 و «سیستم گرون هلم» نوشته جوردى گالچران و کار علیرضا کوشک جلالی ساعت 20 به صحنه می‌روند.

در تالار هنر، نمایش «خیاط کوچولوی شجاع» نوشته اوراند هریس و کار محمد صمدی تا 25 اسفند و نمایش «تیستوی سبز انگشتی» به نویسندگی رامین کهن و بهار طاهری و کارگردانی رامین کهن تا 24 اسفند ماه اجرا خواهند داشت.

همچنین نمایش‌های تماشاخانه مهر حوزه هنری تا 22 اسفند به صحنه خواهند رفت. در این سالن، صبح‌ها دو نمایش با انتخاب مدارس اجرا می‌شوند. برخی روزها نمایش موزیکال «مرد زنجبیلی» نوشته‌ دیوید وود با ترجمه‌ حسین فدایی حسین و کار محمدرضا سعادتی ویژه مدارس در دو نوبت صبح (سانس‌های ۹و ۱۰:۳۰) اجرا می‌شود و بعضی اوقات نمایش «قول می‌دم بزرگ نشم» نوشته علی‌اکبر پور‌رسول و کار نرگس اصغری روی صحنه می‌رود.

نمایش «ترانه‌های قدیمی» به کارگردانی محمد رحمانیان نیز که هر شب ساعت 19 در تالار شمس به صحنه می‌‌‍رود، به اجراهای خود تا 25 اسفندماه ادامه خواهد داد.

تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان هم تا 25 اسفندماه میزبان دو اثر نمایشی است. در نوبت اول، نمایش «هدیه جشن سالگرد» نوشته افشین هاشمی و کار امیر سفیری ساعت 17:30 اجرا می‌شود. همچنین ساعت 19:30 نمایش «آنسفالیت» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش بهادری‌راد به صحنه می‌رود.

همچنین تماشاخانه ایرانشهر تا 25 اسفند میزبان «یک صبح ناگهان» کار حسین‌پاکدل است. این نمایش هر روز ساعت 20 در تالار استاد سمندریان به صحنه می‌رود.

 نمایش «انسانم آرزوست» به نویسندگی محمد قدیم آبادی و کارگردانی پوریا عبدی تا 24 اسفندماه هر شب ساعت 19:30 در تئا‌تر باربد به صحنه می‌رود.

تماشاخانه سه نقطه نیز تا 22 اسفندماه سه اثر نمایشی را به صحنه دارد؛ نمایش‌های «دربسته» نوشته ژان پل سارتر و کار مریم امینی هر شب ساعت 18 و «هم خونه» نوشته لیدا شیرمرد و کار علی حیدری هر شب ساعت 20 در تالار خسرو شکیبایی روی صحنه می‌روند. همچنین در تالار استاد رکن‌الدین خسروی، نمایش «مضحکه مرگ یزدگرد» نوشته مهدی دهقان و کار رضا بهارلو ساعت 18:30 اجرا می‌شود.

نمایش «مَلی» به نویسندگی هنگامه مفید و کارگردانی افسانه زمانی نیز تنها تا 22 اسفندماه، هر شب ساعت 19:30 در خانه موزه استاد انتظامی به صحنه می‌رود.

همچنین تالار استاد مشایخی با اتمام اجراهای سه نمایش خود به استقبال بهار می‌رود. دو نمایش «دیوارها» نوشته گروه نویسندگان مورد تایید عطاا… کوپال به کارگردانی مارال پردلی‌بهروز در سانس 17:30 و «جنگ شب‌ها می‌رسد» نوشته سید علی معتضدی و کار سید بهرام سروری نژاد در نوبت 20:30 تا 27 اسفندماه روی صحنه می‌روند و نمایش «شبی بیرون از خانه» نوشته هارولد پینتر و کار رامین معصومیان و فرید قادر پناه در سانس 19 تا 28 اسفند اجرا می‌شود.

«دهانی پر از کلاغ» نوشته جمشید خانیان و کار قاسم عبداللهی تا 27 اسفند هر روز ساعت 17:15 و نمایش «زمستان 66» نوشته محمد یعقوبی و کار علی جعفری تا 22 اسفندماه ساعت 18 در سالن استاد فنی زاده اجرا می‌شود.

نمایش‌ «گفت‌و‌گو فراریان» نوشته محمد زارعی و کار میلاد شجره نیز تنها 22 اسفندماه ساعت 20 در تماشاخانه موج نو اجرا خواهد داشت.

تماشاخانه بازیگاه نیز تا 25 اسفندماه با نمایش «3چرخه» نوشته فرنالدو آرابال و کار مهرزاد بیات ساعت 18:15 اجرا خواهد داشت.

نمایش کودک و نوجوان «ماندولین و اشکهای جادویی» به نویسندگی بهار طاهری و کارگردانی مرضیه نادری تا 25 اسفندماه ساعت 17 در سالن البرز سینما کورش اجرا خواهد شد.

سالن فرهنگسرای ارسباران با نمایش «کلیدداران» به نویسندگی میلان کوندرا و کارگردانی نادر نادر‌پور تا 25 اسفندماه ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «آمستردام» نوشته و کار حمید توانی‌زاده در دو نوبت 16 و 17 تا 25 اسفندماه در  پلاتو دادا اجرا خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا