خبر یک ماه قبل «هفت‌راه» تایید شد: برکناری سردبیر ایبنا با عدم تمدید قرارداد

مجله فرهنگی هفت راه – گروه کتاب: خبر چندی پیش هفت‌راه درباره برکناری محترمانه سردبیر خبرگزاری کتاب توسط رسانه‌ها تایید شد.

اواخر اسفندماه گذشته بود که خبرنگار هفت راه از طریق منابع مطلع کسب اطلاع نمود که وزارت ارشاد بنا ندارد قرار داد محمدرضا اسدزاده را برای سال جدید تمدید کند و این کار به نوعی برکناری محترمانه وی از سمت سردبیری خبرگزاری کتاب است.(خبر هفت راه را اینجا بخوانید)

حال خبرگزاری نسیم در گزارشی خبر هفت‌راه را تایید کرده و آورده: محمدرضا اسدزاده در اسفندماه سال گذشته قرارداد کاری اش با خبرگزاری کتاب به پایان رسید و این قرار داد تمدید نشد.

r_43_131022113551

نسیم در این گزارش افزوده: سال گذشته بعد از پخش کتاب “من این نسل” نوشته محدرضا اسدزاده و حاشیه های پیش آمده اعتراض بسیاری برای حضور وی در سردبیری خبرگزاری کتاب شد.

کتاب «من این نسل»، کتابی داستان گونه است که نویسنده در آن تفسیر خود به عنوان یک نسل سومی و تفاوت و آنچه که وی عدم فهم مشترک بین نسل سوم و نسل اول انقلاب می داند را در قالب گفتگو با یک نسل اولی روایت کرده است.

سخنگوی ارشاد در یکی از نشست های خبری هفتگی خود گفت: وزیر ارشاد صراحتا به بنده اعلام کرد کتاب «من این نسل» توسط ارشاد چاپ نمی شود.

وی پیرامون  حضور اسدزاده نویسنده این کتاب موهن در مجموعه ای از ارشاد،گفت:این حضور امتیازی برای چاپ کتاب وی نبوده است و بنده بعد از مطالعه کتاب با او صحبت کردم و گفتم کتابت با این محتوا به هیچ وجه مجوز نمی گیرد.

 نوش آبادی گفت: وی یک نیروی غیررسمی غیردولتی است که توسط هیات امنای خانه کتاب انتخاب شده و رابطه استخدامی با وزارت ارشاد ندارد و بسیاری از موضوعات در خصوص وی بی اساس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا