كاسبی حرفه‌اي به سبك آزاده نامداري

مجله فرهنگی هفت راه – مهدی خانعلی‌زاده: حواشي مربوط به «خاله‌زنك‌‌بازي» هاي فرزاد حسني و آزاده نامداري كه از سال گذشته و با انتشار خبر جدايي آنها از هم به شدت طرفدار پيدا كرده بود، نوروز امسال رنگ و بوي جديد به خود گرفت؛ مساله‌اي كه انتشار يك عكس عجيب از سوي آزاده نامداري در اينستاگرام، حسابي به آن دامن زد و توانست ركورد خبرهاي زرد در يكي دو سال اخير را بشكند.

صورت مشت خورده‌ي يك مجري مونث تلويزيون چيزي نبود كه اينترنت‌بازها – كه استاد تبديل كردن يك ماجراي خيلي ساده و پيش پا افتاده به يك دغدغه عمومي در سط جامعه ايراني هستند – براحتي از كنار آن عبور كنند. فارغ از تحليل‌ها و يادداشت‌ها و كاريكاتورهايي كه در اين زمينه منتشر شد، كار آنقدر بالا گرفت كه حتي موسسات حقوق‌بشري غربي هم نسبت به اين مساله واكنش نشان دادند و خواستار محكوميت «خشونت خانگي» در ايران شدند.

قطعا قصد ندارم از يكي از طرفين اين دعواي حال بهم زن دفاع كنم؛ چرا كه هم فرزاد حسني و هم آزاده نامداري در عيان و نهان نشان داده‌اند و اثبات كرده‌اند كه ابايي از انجام حركات و اقدامات حرمت‌شكنانه ندارند و اساسا هيچ احترامي براي شرع، قانون و عرف قائل نيستند. اتفاقا به همين دليل بايد نه اين دو نفر بلكه رسانه ملي را بابت عدم توجه به صلاحيت افرادي كه قصد بزرگ كردن آنها با امكانات بيت‌المل را دارد، ملامت كرد.

DSC_0622

با اين حال، نگاهي به روند انتشار جزئيات رابطه اين دو مجري تلويزيون و جرياني كه به آن دامن زد و اين مساله زرد را تبديل به تيتر يك مطبوعات و مباحث اينترنتي كرد، نشان مي‌دهد كه آزاده نامداري به دنبال سوءاستفاده از اين ماجرا براي مطرح كردن خود و نوعي كاسبي با اين داستان است.

نامداري با وجود اينكه مي‌دانست دادگاه محل ارائه مدارك و شكايت از شوهر سابقش است، عكس عجيبي از خودش در اينترنت منتشر كرد كه با درنظر گرفتن همه جوانب ماجرا، واقعي بودن آن جاي ترديد و تشكيك فراوان دارد. از سوي ديگر، او پس از اين ماجرا، به نوعي فعاليت رسانه‌اي غيررسمي خود را ادامه داد كه مشكل مستند تلويزيوني او با عنوان «خانمي كه شما باشي» هم رفع شود و از رسانه ملي در ايام نوروز پخش شود.

اما اين پايان ماجرا نبود. با وجود سكوت فرزاد حسني پس از رد و بدل شدن دو جوابيه اينترنتي، نامداري باز هم ساكت نماند و در اقدامي عجيب، به مصاحبه درباره آن عكس جنجالي پرداخت و تاييد كرد كه اين عكس به همراه يك عكس خوش رنگ و لعاب از او بر روي جلد يك نشريه زرد منتشر شود؛ انگار كه خانم نامداري خيلي هم از اينكه عكس مشكوكش به رويت افراد بيشتري برسد، ناراحت نيست.

با در نظر گرفتن همه موارد فوق و با تاكيد مجدد براين مساله كه فرزاد حسني و آزاده نامداري اساسا افرادي هستند كه به لطف اشتباهات مكرر تلويزيون توانستند اين معركه حال بهم زن را راه بيندازند (به عنوان مثال، جشن طلاقي كه رسانه ملي با حضور خانواده فرزاد حسني براي او گرفت)، شخصا فكر مي‌كنم نامداري در حال كاسبي با طلاق خود است و دوست دارد تا همچنان آتش اين جنجال روشن بماند.

يكي از دوستان مي‌گفت كه اصلا بعيد نيست آزاده نامداري بزودي به يكي از كشورهاي اروپايي پناهنده شود و از خود يك قهرمان فمينيستي كه در برابر خشونت خانگي ايستادگي كرد، بسازد. در جواب اين حرف، به او گفتم: وقتي در همين ايران در حال كاسبي با اين ماجرا به بهترين شكل ممكن است، چرا بايد زحمت مهاجرت را به خود بدهد؟! اتفاقا خانم نامداري كاملا هوشيارانه در حال صيادي در اين درياي گل‌آلود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا