خبر چندماه قبل «هفت راه» تائید شد؛ با وجود تکذیب مدیران ارشاد اولین البوم مجوزدار رپ فارسی وارد بازار خواهد شد/ اولین البوم رپ مجوز گرفت

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه موسیقی: چند ماه قبل و اواسط سال گذشته برای اولین‌بار در هفت‌راه خبر از مجوز گرفتن البوم‌ها و خوانندگان رپ در وزارت ارشاد دادیم، خبری که به سرعت با بزخوردهای فراوانی مواجه شد و پس از مدتی سخنگوی وزارت ارشاد آن را تکذیب کرد.

united-states-entertainment-media-nightclub-logo-design

حسین نوش‌آبادی، همان زمان در گفتگویی اعطای مجوز به موسیقی رپ را بعید خوانده و گفته بود: «از نظر موسیقی رپ نماد موسیقی غربی است و بعید است که تحت این عنوان مجوزی صادر شود زیرا موسیقی از نوع رپ به ترویج ناهنجاری‌ها می‌پردازد که به آن مجوز داده نخواهد شد.»

اما با وجود تکذیب‌های مکرر مسئولان ارشد وزارت ارشاد امروز خبر هفت‌راه تائید شد و خبرگزاری ایسنا از دریافت مجوز اولین آلبوم رپ فارسی خبر داد.

در این خبر آمده است که آلبوم موسیقی کاوه عابدین پس از 10 سال انتظار سرانجام موفق به دریافت مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

عابدین درباره‌ی سبک این آلبوم نیز توضیح داده است که: «سبک این آلبوم «رپ» است؛ اما با رپ‌هایی که تا کنون شنیده‌ایم، خیلی تفاوت دارد. معمولا در این‌گونه موسیقی‌ها هیچ‌وقت اثری از هارمونی غنی وجود ندارد؛ اما این آلبوم نمونه‌ی جدیدی را اجرا خواهد کرد. البته آن زمان که ما این کار را انجام می‌دادیم، نمونه‌ی زیرزمینی برای این نوع موسیقی وجود نداشت. اشعار این کار را روزبه بمانی سروده است که بخشی از آن، رپ و بخشی دیگر پاپ خوانده می‌شود.»

او همچنین با بیان این‌که چندی پیش، این کار مجوز انتشار گرفته است و هیچ ممیزی نیز به آن نخورده، بیان کرده است: «نام این آلبوم «فراموشی» است که در چند روز آینده رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا