آقای ضابطیان؛ شما لااقل کمی به انقلاب رحم کنید، خدا خیرتان بدهد!

مجله فرهنگی هفت راه – محمدرضا شهبازی: باید به احترام آقای منصور ضابطیان و رفقایش تمام قد ایستاد؛ نه به این خاطر که آدم پرکاری است و در چندین شبکه تلویزیونی برنامه‌های مختلفی تولید میکند و حتی از ساختن برنامه‌ای درباره غذا هم ابا ندارد و خلاصه از استفاده حداکثری از امکانات حکومت بدش نمی‌آید! و یا نه به این خاطر که برنامه «رادیو هفت»ش پربیننده بوده است و یا دلایلی از این قسم. بلکه به این خاطر که وقتی به مراسمی در حوزه هنری هم دعوتش می‌کنند یکدفعه بدون مقدمه چند تا کتاب از جیبش در می‌آورد و معرفی می‌کند که نه ربطی به حوزه هنری دارد و نه آن مراسم. اصلاً این اعتماد بنفس آقای ظابطیان و رفقایش ستودنی است. جدی می‌گویم!

بالاخره حوزه هنری با «سوره مهر»ش یکجورهایی شده است قلب و پایگاه و مرکز هنر انقلابی. لااقل قرار بوده است اینطور باشد و خودشان  هم البته اینطور فکر می‌کنند. بعد همین سوره مهر و حوزه هنری با این همه تشکیلات خیلی که موفق باشند و بخت یارشان باشد از میان چند ده جلد کتابی که سالانه منتشر می‌کنند، فوق فوقش بتوانند چهار پنج‌تایش را به گوش مردم و مخاطبان برسانند و پرفروش کنند. و اگر تقریظ رهبری هم اضافه شود یک کتاب به این چهار پنج تا افزوده خواهد شد. حالا یک نفر مثل آقای منصور ضابطیان در اولین مراسم «اتفاق ترانه» که قرار بوده مراسم شعرخوانی باشد رفته‌اند پشت میکروفون و کتابهایی مثل «تاریخ سخت‌کشی» محصول انتشارات نگاه و «نه فرشته نه قدیس» نوشته ایوان کلیما که کتاب «روح پراگ» او طرفداران زیادی دارد و البته سه گانه‌ای هم از خودش را معرفی کرده‌ است.

من اصلا کاری به اینکه این آقای ایوان کلیما چطور آدمی است و نظراتش چی بوده و مثلا فلان کتابش در روزهای فتنه از طرف سران فتنه به طرفدارانش پیشنهاد شده که بخواند و… ندارم . واقعا به اینها کاری ندارم. اما حقیقتا انتظارم از آقای ظابطیان چیز دیگری است. یعنی از ایشان انتظار دارم وقتی مدیران حوزه هنری همینجوری الکی وسط یک برنامه که برگزار کننده‌اش دفتر موسیقی حوزه هنری است به او تریبون داده‌اند و اوهم قصد قربت کرده است که کتاب کلیما را معرفی کند، لااقل یکی از این سه کتاب را به کتابهای جبهه فرهنگی انقلاب اختصاص دهد تا نانی که مدیران حوزه و مسئولن آن برنامه می‌برند سر سفره‌شان حلال بی‌شبهت باشد! چون بالاخره این بندگان خدا که برای برگزاری مراسماتی جهت ترویج کتابهای نویسنده‌هایی از جنس کلیما حقوق نمی‌گیرند و حکومت سهم ترویج این تفکر و این نگاه را قبلا به شهر کتاب‌ها و فرهنگسراها و… پرداخت کرده است و حالا دیگر خوب نیست از سهم انقلاب هم برود در جیب آنها. اینکه این انتظار را از آقای ضابطیان دارم و از ایشان می‌خواهم که به جبهه فرهنگی انقلاب رحم کنند و بخشی از سهم جناح فرهنگی مومن را از جیب خود این جناح بدهند، بخاطر این است که دیگر خیلی وقت است از مدیران فرهنگی خود این جناح چنین انتظاری وجود ندارد.

به امید آنکه اگر در برنامه‌های دیگری در حوزه هنری و… از آقای ضابطیان و دوستانشان دعوت شد تا سخنرانی کنند وسط کتاب معرفی کردنشان یک کتاب انقلابی هم بگذارند و مطمئن باشند که راه دوری نمی‌رود و خدا یک در دنیا صد در آخرت جزای این بزرگواری در حق انقلاب را خواهد داد!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا