حراج موي موتزارت!

يك حلقه از موي ولفگانگ آمادئوس موتزارت كه در جعبه اي طلايي گذاشته شده است، به حراج گذاشته شد. انتظار مي رود اين حلقه مو به قيمت 12 هزار پوند فروخته شود.

 به گزارش گاردين، موتزارت كه در سن 35 سالگي درگذشت از آهنگسازان شهيري است كه بهترين و بزرگترين آثار كلاسيك جهان را ساخته است و از محبوبيتي بي نظير برخوردار است. حلقه موي او از زمان مرگ وي تاكنون در خانواده وي دست به دست گشته و حالا تصميم به فروش آن گرفته شده است. بنياد حراجي سوتبي كه حلقه موي موتزارت را به حراج گذاشته است. يك كارت دعوت به مراسم خاكسپاري بتهون و يك حلقه بسيار كوچك از موي او را نيز به حراج گذاشته است كه برآورد مي‌شود بيش از 3 هزار پوند فروخته شود. دوستان بتهون نقل كرده اند كه از سال 1827 هنگام ارائه اثر خود تعجب همگان را برانگيخت زيرا پس از مدت كوتاهي غيبت، دوستانش ناگهان او را ديدند كه تمام موهايش يكجا سفيد شده بود.

سوتبي سال 2002 نيز حلقه ديگري از موي موتزارت را كه خدمتكار يكي از پسرانش در اختيار داشت، به مبلغ 38 هزار پوند فروخته بود، اما اين حلقه مويي كه اكنون قرار است به فروش رود در اختيار همسر او كاستانزه بوده است كه سال 1937 درگذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا