تالار وحدت این بار رستوران شد!+ تصاویر

به گزارش هفت راه، چند روز پیش بود که رونمایی محصولات تازه یک شرکت خودروسازی جنجال آفرین شد و اعتراضات گسترده هنرمندان و اهالی هنر را در پی داشت. اما این بار تالار وحدت بعد از نمایشگاه ماشین تبدیل به تالار غذاخوری شد!

مسولان پس از اعتراض دامنه‌دار اهالی هنر به رونمایی ماشین در صحن تالار وحدت، با برگزاری این مراسم نشان دادند که اساسا توجهی به خواسته‌های اهالی هنر ندارند و رسما همه جیز را برای فروش گذاشته‌اند. این روزها نه تنها چاره‌ای برای بازسازی تالار وحدت اندیشه نمی‌شود که با بهره‌برداری‌های ناصحیح و با کارکشی‌های بیش از حد از مجموعه فرسوده تالار وحدت، رفته رفته این مکان را به مخروبه‌ تبدیل می‌شود. با این رویکرد صرف تجاری به تالار پنجاه ساله وحدت، رفته رفته باید شاهد نابودی مهمترین سالن موسیقی کشور باشیم. رویکرد اقتصادی که حتی به لابی و محوطه اطراف تالار هم رحم نمی‌کند.

تاسیس کافه‌ها در اطراف محوطه تالار وحدت و برگزاری نمایشگاه‌های فروش ساز در لابی تالار نمونه‌هایی دیگری از رزومه درخشان مسولان این مجموعه است. اجاره سالن به یک شرکت خودروساز نیز آخرین شاهکار مدیریت جدید بنیاد رودکی است.

گذشته از قدمت تاریخی تالار وحدت تهران به دلیل اینکه مرکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود دارای شان و جایگاه ویژه‌ای است و جایگاه بالای این مکان به برنامه یا مراسمی که در آن اجرا می شود؛ شانیت می‌دهد.

 تالار وحدت قدیمی‌ترین و مجهزترین تالار هنری کشور است. این تالار به عنوان یکی از مراکزی شناخته می‌شود که به دلیل موقعیت مناسب منطقه‌ای و مکانی که در مرکز شهر قرار می‌گیرد، برای گروه‌های هنری، مکانی مناسب به حساب می‌آید.

ای کاش تمهیدی اندیشیده می‌شد که مکان‌های تاریخی و ارجمند تبدیل به کنام‌های تجار وامانده از حرفه‌ خویش نشوند و فخر موسیقی یک ملت بازیچه‌ جیب و گیشه و فردای بی‌سرانجام تالار وحدت نشود.

نوع برخورد مسولان با تالار وحدت یک هشدار جدی را به اهالی هنر و رسانه می‌دهد، همه ما باید بترسیم که از گنجینه موسیقی کشور که روزگاری محل آمد و شد بزرگان هنر این سرزمین بوده، ویرانه‌ای بر جای بماند که نمونه بارز آن تالار شرقی کنار تالار وحدت است.

*تصاویر مربوط به همایش صنعت چاپ است که روز گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا