ستاره برنده اسکار به دست داشتن در فساد متهم شد!

به گزارش هفت راه به نقل از «سی‌ان‌ان»، یک موسسه حامی محیط زیست در سوییس خواستار استعفای لئوناردو دی کاپریو از سمت خود به عنوان سفیر صلح سازمان ملل شد. رییس این موسسه سوییسی با اشاره به ماجرای رسوایی «صندوق توسعه بِرهاد مالزی» (1MDB) گفت چنانچه ستاره برنده اسکار به ارتباطات شخصی و مالی خود با متهمان اصلی پرونده این فساد بزرگ ادامه دهد، باید از سمت خود در سازمان ملل به عنوان سفیر صلح در حوزه تغییرات آب‌وهوایی کناره‌گیری کند.

لوکاس استرومان مدیر خیریه «برونو مانتسر» در گفت‌وگوی اخیر خود به انتقاد شدید از ستاره هالیوود پرداخت: «لئوناردو دی کاپریو همواره از توضیح ارتباطات شخصی و مالی خود با متهمان اصلی پرونده رسوایی «1MDB» امتناع کرده است.»

او همچنین در ادامه تاکید کرد: «این رفتار غیرقابل قبول است. چنانچه دی کاپریو نتواند خود را از دست داشتن در پرونده این رسوایی مبرا کند، باید از سمت خود به عنوان سفیر صلح سازمان ملل کناره‌گیری کند. اگر نتوانیم جلوی فساد را بگیریم در حفظ محیط زیست نیز شکست خواهیم خورد.»

طبق ادعای این خیریه، بنیاد لئوناردو دی کاپریو که در حوزه حفاظت از محیط زیست فعالیت دارد از متهمان اصلی پرونده یاد شده مبالغ هنگفتی دریافت کرده است. بنیاد خیریه ستاره هالیوود در سال 1998 «با هدف حفاظت از بقایای حیات وحش در سراسر دنیا» تاسیس شد. این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشر شده، ریزا عزیز یکی از متهمان اصلی پرونده فساد مالی مالزی، تامین هزینه‌های تولید «گرگ وال استریت» را نیز برعهده داشته است.

در حال حاضر، وزارت دادگستری ایالات متحده مشغول تحقیق و بررسی درباره این اختلاس بزرگ است و این در حالی است که عزیز و جو لو دیگر متهم اصلی پرونده تا اینجا از قبول اتهامات خود سر باز زده‌اند.

منبع: آی سینما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا