کارگردان برنده اسکار همه را غافلگیر کرد

به گزارش هفت راه به نقل از هالیوودریپورتر، مایکل مور کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار با اعلام اکران فیلم مستندی درباره دونالد ترامپ هواداران خود را غافلگیر کرد.

این فیلم ۷۳ دقیقه‌ای با عنوان «مایکل مور در سرزمین ترامپ» برای نخستین بار سه‌شنبه شب 27 مهرماه به صورت رایگان برای تماشاگران در نیویورک به نمایش درآمد و اکران آن از چهارشنبه ۱۹ اکتبر به مدت یک هفته در نیویورک و لس‌آنجلس ادامه خواهد داشت.

مستند «بعدش به کجا حمله‌ کنیم» به کارگردانی مایکل مور به عنوان نخستین اثر مایکل مور در طول شش سال گذشته در جشنواره تورنتوی ۲۰۱۵ رونمایی شد. این مستند پس از آن در ماه فوریه در ۳۰۰ سالن سینما اکران شد و به فروشی برابر با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید. حال این کارگردان به فاصله کوتاهی مستند «مایکل مور در سرزمین ترامپ» را با هدف تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات آمریکا و جلوگیری از رسیدن ترامپ به کاخ سفید به سینما عرضه کرده است.

مایکل مور که در انتخابات ریاست‌جمهوری از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ است، در افتتاحیه این فیلم مستند به تماشاگران گفت:‌ «هدف ما این است که در روزهای آینده تا جایی که ممکن است آمریکایی‌های بیشتری را به تماشای این فیلم بنشانیم.»

این مستند قالب اجرای زنده دارد و در آن مور را می‌بینیم که روی صحنه درباره دو نامزد ریاست‌جمهوری صحبت و رویدادهای بعد از رییس‌جمهور شدن هر کدام را پیش‌بینی می‌کند. این مستند کمتر از دو هفته پیش در دو شب پیاپی در اوهایو فیلمبرداری شده است. اوهایو جایی است که ترامپ در مرحله اول در آنجا انتخابات چهار برابر کلینتون رای به دست آورد.

مور توضیح داد: «در نظر ما اوهایو سرزمین ترامپ است. من قصد نداشتم این مستند را در مکانی امن و آرام بسازم بلکه می‌‌خواستم به مکانی بروم که برای ساخت این مستند نیاز به تعداد زیادی نیروی امنیتی داشته باشم که البته داشتم.»

از زمان انتشار خبر اکران مستند مایکل مور در نیویورک تعداد زیادی از سالن‌های سینما در آمریکا داوطلب اکران آن پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند. این کارگردان اعلام کرد که به زودی مستند خود را در سرویس‌های ویدئو هنگام درخواست روی اینترنت نیز منتشر خواهد کرد.

کارگردان «بولینگ برای کلمباین» در مستند خود با اشاره به این موضوع که زن‌ها به صورت ذاتی مشکل‌آفرین نیستند، گفت:‌ «هیچ زنی بمب اتم یا هیدروژنی اختراع نکرده است و هیچ دختری تاکنون با تفنگ به مدرسه نرفته تا دیگران را به رگبار ببندد. در حقیقت از جانب ۵۱ درصد از افراد جامعه خطری ما را تهدید نمی‌کند.»

در خلاصه داستان مستند آمده است:‌ «فیلمی را ببیند که جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار از بین رفتن آن هستند. مایکل مور کارگردان برنده جایزه اسکار به قلب قلمرو دشمن رفته و با جسارت یک برنامه یک نفره را در صحنه اجرا کرده است. در قلب سرزمین ترامپ چند هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶»

مایکل مور با پروژه‌های سیاسی از این دست چندان بیگانه نیست. یکی از موفق‌ترین آثار او مستند بلند «فارنهایت ۱۱ / ۹» است که در اوج رقابت‌ انتخابات آمریکا جرج دبلیو بوش را هدف گرفت. البته در نهایت جرج بوش در انتخابات برابر جان کری پیروز شد ولی مستند مایکل مور با اقبال گسترده تماشاگران جهان روبه‌رو شد و ۲۲۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا