دستمزدهای نجومی شهرزاد2 با اسپانسر تازه؟!/ شکایت سرمایه‌گذار شهرزاد از عوامل شهرزاد2

به گزارش هفت راه، اظهارنظر اخیر محمدهادی رضوی یکی از 2 سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده شهرزاد، درباره ساخت سری دوم شهرزاد و اعلام شکایت وی از عوامل این مجموعه حاشیه‌های تازه‌ای را برای این مجموعه به وجود آورده است. به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی که امامی دیگر تهیه‌کننده «شهرزاد» به اتهام فساد در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان، مشهور به اختلاس 8000 میلیاردی در بازداشت به‌سر می‌برد، تهیه‌کننده دیگر این مجموعه نیز اعلام کرده است شرعا از ساخت شهرزاد 2 راضی نیست و بدون پرداخت حق و حقوق وی نسبت به ساخت سری دوم این مجموعه اقدام شده است. هادی رضوی به تسنیم گفته است: در رابطه با ساخت سری دوم شهرزاد، شنبه (15 آبان ماه) شکایتی را از این سریال در سازمان سینمایی ارائه می‌کنم، به‌خاطر اینکه من و آقای امامی قراردادی برای سریال شهرزاد داشتیم که اگر این سریال در آینده ادامه پیدا کرد امتیاز آن در اختیار سرمایه‌گذاران باشد. وی با ارائه توضیحات بیشتری درباره «شهرزاد» اضافه کرده است: 50 درصد از سهام سریال شهرزاد در اختیار بنده است و چنانچه اگر بخواهند این سریال را ادامه دهند باید زیر نظر سرمایه‌گذاران ادامه پیدا کند. وقتی شهرزاد2 شروع شد گفتند ما این فیلم را جلو می‌بریم اما حق شما محفوظ است اما این فیلم روز به روز جلو می‌رود و هیچ حقی از ما محفوظ نشده است. کاری که عوامل شهرزاد دارند انجام می‌دهند مانند نماز خواندن در خانه غصبی است. رضوی همچنین گفته است: چند روز گذشته شنیدم برای این سریال اسپانسر گرفته‌اند، من نمی‌دانم اگر اسپانسر گرفته‌اند چرا حق و حقوق من را نمی‌دهند.

بازیگر شهرزاد سخنگوی «شهرزاد»؟

این حواشی جدی در شرایطی برای شهرزاد به وجود آمده است که ترانه علیدوستی چند روز پیش با اظهارنظری عجیب، به نوعی خود را سخنگوی مجموعه «شهرزاد» معرفی کرده و گفته است: «هر خبری شد، خودمان در اختیار می‌گذاریم». بازیگر نقش شهرزاد گفته است: «فصل دوم شهرزاد یک ماه است در حال فیلمبرداری بوده، اسمش هم شهرزاد2 است. به شایعات هم توجه نکنید». با این همه خبر درباره سوءاستفاده تهیه‌کننده «شهرزاد» از «صندوق ذخیره فرهنگیان» و بازداشت وی، ترانه علیدوستی تصمیم گرفته خود «خبرها را در اختیار بگذارد!».

اسپانسرهای تازه و دستمزدهای نجومی!

اظهارنظر تازه محمدهادی رضوی درباره «اسپانسرهای تازه» برای شهرزاد، در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش سیدضیا هاشمی در گفت‌وگو با «وطن امروز» از ساخته شدن «شهرزاد2» با دستمزدهای چند برابر سری اول خبر داده بود. سیدضیا هاشمی تهیه‌کننده سینمای ایران که از ورود سرمایه‌های غیرشفاف به سینما و حضور تهیه‌کنندگان ناشناخته در سینما گلایه می‌کرد، درباره تهیه‌کننده شهرزاد گفته بود: آدم‌هایی مثل امامی که سرمایه‌شان را به سینما می‌آورند آسیب‌های جدی به سینما وارد می‌کنند. دستمزدها را بشدت بالا برده‌اند. آنطور که بنده اطلاع دارم همین شهرزاد 2 گویا قرار است با دستمزدهای چند برابر سری اول ساخته شود. «شهرزاد» که توانست تهیه‌کننده‌اش را به سرعت به شهرت برساند، البته نتوانست به پوششی برای فعالیت‌های اقتصادی امامی تبدیل شود و بازداشت وی در هفته‌های گذشته حرف و حدیث‌های فراوانی را درباره این مجموعه و سایر فیلم‌هایی که وی در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری آن را برعهده گرفته به وجود آورد. حضور او در کنار داماد محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز فضایی مناسب برای فعالیت‌های او ایجاد کرد.

موضع رضوی در ارتباط با این حواشی جدید چیست؟

بعد از انتقادات من به آقای فتحی در سری اول مجموعه شهرزاد، آقای امامی گفتند آقای فتحی صلاح نمی‌دانند همکاری‌شان با بنده ادامه داشته باشد. گفتم عیبی ندارد، فقط این برند محفوظ باشد و حق و حقوق بنده حتما لحاظ شود چون 50درصد این برند برای من است. آقای فتحی حق ساختن اثری که 50درصدش متعلق به من است را نخواهند داشت. این صحبت بنده با آقای امامی مربوط به اردیبهشت‌ماه امسال است.

همینطور که پیش رفتیم دیدیم تعیین تکلیفی صورت نمی‌گیرد. در نهایت وقتی برای آقای امامی مشکل پیش آمد، برای من سوال به وجود آمد که وقتی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار این کار نیست، این پروژه با چه پولی جلو می‌رود؟ اگر پولی گذاشته شده که حق و حقوق بنده را باید بدهند، یا حداقلش بگویند که تا زمان معین تسویه حساب خواهند کرد. در آن صورت من هم می‌گویم وکلای بنده تا آن زمان معین صبر کنند. اما حقوق مرا در نظر نمی‌گیرند و به تعیین تکلیف آقای امامی موکول می‌کنند.

سوال مشخص من از سازمان سینمایی این است که چطور کاری که تهیه‌کننده‌اش نیست، جلو می‌رود؟ چون اگر کار به این شکل پیش برود و به مشکلی بخورد در عدم حضور تهیه‌کننده به آقای امامی هم آسیب می‌زند چرا که اگر بحثی به وجود بیاید تهیه‌کننده مسؤول کار است، چرا که تهیه‌کننده یعنی مدیرعامل یک شرکت اجرایی و باید بالای سر کار حضور داشته باشد. قاعده یک کار حرفه‌ای این است که صبر کنند تا تهیه‌کننده حضور داشته باشد. در غیر این صورت اگر تهیه‌کننده صوری است، بگویند مردم بفهمند! اگر هم شخص دیگری تهیه‌کننده است، بگویند تا اطلاع داشته باشیم، چرا که من از بحث حق و حقوق خودم نمی‌توانم بگذرم. خارج از فضای تنش باید تکلیف حق و حقوق‌ها روشن شود.  ابتدای کار باید به شکل شرعی و منطقی و قانونی مشخص شود.

در ثانی حالا مشخص شده که در شهرزاد یک هم دوستان به‌رغم اینکه به بنده گفته بودند همه کارها در ارشاد ثبت می‌شود اما هیچ اسمی از سیدمحمدهادی رضوی در حوزه سرمایه‌گذاری و مالکیت نیست. بنده حسب رفاقت و ادبی که بین و من امامی حاکم بود گفتم دوستان کار را خودشان جلو می‌برند اما در غیاب ایشان مسیر جور دیگری جلو می‌رود؛ انگار نه انگار که رضوی هم وجود دارد! از طرفی به  مفاهیم مورد نظر بنده هم توجه نشده است به همین جهت به شکل قانونی پیگیری خواهم کرد. در حال حاضر یکی از ناراحتی‌هایی که من دارم این است که 70، 80خانواده درگیر این پروژه‌اند و من باعث نشوم اینها از نان خوردن بیفتند. تنها دغدغه‌ام این است که کار ابتر انجام ندهند و با کج‌سلیقگی و خودخواهی  جلو نروند. اگر پولی هست و سرمایه‌گذار جدید آمده باید حق مرا قطعا پرداخت کند. این شفاف‌سازی‌ها برای مردم باید صورت بگیرد تا ببینند چه چیزی را تماشا می‌کنند! نکته دیگر هم درباره آقای فتحی است که این کار را پیش می‌برند چون ایشان یک بار نامه زده بودند به آقای امامی که «رضوی چه‌کاره است؟» حالا که من هیچکاره‌ام می‌خواهم بدانم عاقبت سرمایه‌ام چه می‌شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا