سخنان جنجالی حسن عباسی در مراسم رونمایی از یک مستند ضدآمریکایی

به گزارش هفت راه، مراسم رونمایی از مستند «قصه فیل و الاغ» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری با حضور دکتر حسن عباسی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در مراسم رونمایی از آخرین محصول «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد دکتر حسن عباسی پیرامون این فیلم گفت: در مستند «قصه فیل و الاغ» که نماد دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است ، دوستان مستندساز ابعاد و چگونگی اینکه در آمریکا فقط این دو حزب می توانند شرکت کنند را بررسی کرده اند.

وی افزود: در بخشی تکان دهنده در این مستند نشان می دهد دونالد ترامپ نماینده جمهوری خواه می گوید: «رویای آمریکایی مرده است». و یکی از میان جمعیت فریاد می زند: «اون رو برگدون» و ترامپ می گوید اون رو قوی تر گذشته خواهیم ساخت.

دکتر عباسی ادامه داد: رویای آمریکایی در واقع افق و چشم انداز عمیقی است که آمریکا برای مردمش تدارک دید و امروز آن رویا مرده است و دستگاه عظیم تبلیغاتی هالیوود، نظام علمی و فرهنگی آمریکا و سیستم اقتصادی همواره به دنبال یک مفهوم بوده است و آن هم رویای آمریکایی است.

عباسی با اشاره به اینکه هر ملتی برای خود رویایی دارد گفت: اگرهدف شما عمیق باشد و شما با جلو رفتن در آن به انتهایش نرسید، رویای شما زنده است؛ اما اگر به انتهای رویای خود رسیدید، پس از مدتی زندگی به شدت ملال آور می شود و رویای شما می میرد .

این استاد دانشگاه افزود: به عنوان مثال افق دور یک شخص شیعه مهدویت و مسائل اخروی است و با جلو رفتن زمان توجه اش به این مسائل بیشتر می شود و مسائل اخروی درجه اهمیت بیشتری برای او می یابد که در جامعه ی آمریکایی رویاها امروز مرده اند.

به گفته دکتر حسن عباسی اهمیت این جمله ترامپ آنقدر زیاد است که کتاب ها و فیلم های زیادی در مورد آن ساخته شده است و این موضوع به ما این درس را می دهد که رویایی ایرانی و اسلامی را با چه خصوصیاتی ترسیم کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع مستند «قصه فیل و الاغ» در این چند روزه که نتایج انتخابات آمریکا روشن می شود حکایت از این دارد که نظام سیاسی آمریکا به بن بست رسیده است و از این رو درس های زیادی برای ما دارد و نکته اش اینجاست که ما چطور از این درس ها برای نجات جامعه خودمان استفاده کنیم .

وی افزود: راه نجات ما این است که به قرآن و اهل بیت(ع) برگردیم. به عنوان نمونه چند روز دیگر مراسم راهپیمایی اربعین شروع می شود، این مغناطیس و سازوکار عظیم اربعین چه می کند که این همه جمعیت به کربلا سرازیر می شوند؟ اگر به قرآن و معصومین رجوع کنیم می بینیم باور کنید می تواند راه نجات ما باشد.

دکتر عباسی با اشاره به شرایط تحقق رویای ایرانی و اسلامی گفت:  اگر ما می توانیم را از دل قرآن و اهل بیت فهمیدیم و تلاش کردیم تئوری ها را از دل قرآن و منابع معصومین استخراج کنیم ، رویای ایرانی و اسلامی به سرعت شکل خواهد گرفت و این خلا پر خواهد شد.

عباسی ادامه داد: ما خشنود نیستیم که تمدنی به پا شود ولی طبق گفته مراکز مطالعات استراتژیک آمریکایی، تمدن ایالات متحده رو به افول است و رویای آمریکایی مرده است.

این استاد دانشگاه در مورد ادعای ترامپ در مورد زنده کردن رویای آمریکایی گفت: یک شخصیت مرده هیچ وقت نمی تواند مرده ی دیگری را زنده کند. ترامپ خودش زاییده آن تفکر منحط است و نمی تواند برای زنده شدن یک تفکر مرده کاری کند.

دکتر عباسی اضافه کرد: خوشبختانه جوانان ما قدرت این را دارند با استفاده از ابزار هنر حق و باطل را تبیین کنند و وضعیت فرهنگی جامعه را ارتقا دهند و این اتفاق در مستند فیل الاغ صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا