«نقشه» تازه استالونه برای فرار

به گزارش هفت راه، سیلوستر استالونه، قهرمان اکشن معروف دهه 80 میلادی، خود را آماده بازی در قسمت دوم اکشن دلهره‌آور «نقشه فرار» می‌کند.

اعلام خبر تولید فیلم، با تعجب منتقدان و رسانه‌های گروهی همراه بوده است. در دنیای سینما معمولا فیلم‌هایی صاحب قسمت‌های تازه می‌شوند که دست‌کم از نظر مالی با موفقیت بالایی روبه‌رو شده باشند. اما نقشه فرار نه‌تنها نتوانست نظر مثبت منتقدان سینمایی را جلب کند، بلکه از سوی تماشاگران معمولی آمریکای شمالی هم مورد پسند قرار نگرفت. فروش کلی فیلم در جدول گیشه نمایش سینماهای این منطقه، فقط 25 میلیون دلار شد. با وجود این، تهیه‌کنندگان این اکشن ماجراجویانه به صورت جدی دنبال تولید قسمت دوم آن هستند.

آنها استقبال تماشاگران بین‌المللی و بویژه چین را دلیل اصلی تولید قسمت دوم می‌دانند و می‌گویند استالونه اگر در آمریکا طرفدار زیادی ندارد، در عوض تماشاگران بین‌المللی مشتاق دیدن ماجراجویی‌هایش روی پرده سینماها هستند. به گفته تهیه‌کنندگان فیلم، استالونه در قسمت تازه فیلم نه در نقش اصلی، بلکه در نقش کاراکتر مکمل آن ظاهر خواهد شد. بر این اساس، یک بازیگر جوان که از میان چهره‌های سرشناس روز سینما انتخاب می‌شود، نقش شخصیت‌محوری داستان را به عهده خواهد گرفت. هنوز اطلاع زیادی از خط اصلی داستان قسمت دوم در دست نیست. به همین دلیل نه می‌توان درباره نقش استالونه صحبت زیادی کرد و نه درباره نقش جوان اول فیلم. مایلز چاپمن که با نقشه فرار2 به جمع فیلمنامه‌نویسان هالیوودی می‌پیوندد، وظیفه نگارش فیلمنامه را به عهده دارد.

کلید فیلمبرداری فیلم طی ماه مارس در ایالت اوهایو زده می‌شود. بخش مهمی از صحنه‌های آن هم، در لوکیشن‌های متنوع کشور چین فیلمبرداری خواهد شد. شنیده‌ها حکایت از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در فیلم دارد و به احتمال زیاد، یک محصول مشترک خواهد بود. به همین دلیل، چند تا از نقش‌های مهم را بازیگران چینی بازی خواهند کرد. تهیه‌کنندگان فیلم گفته‌اند برای قسمت دوم از مایکل هافستروم که کارگردانی قسمت اول را به عهده داشت، دعوت به همکاری نمی‌کنند. اما کارگردان دومین قسمت، هنوز انتخاب نشده است. نقشه فرار2 برای نمایش عمومی در بهار سال 2018 آماده می‌شود. با آن که آرنولد شوارتزنگر در نسخه اصلی حضور داشت، هیچ خبری در ارتباط با حضورش در قسمت دوم پخش نشده است.

نسخه اصلی نقشه فرار سال 2013 روی پرده سینماها رفت. در داستان این فیلم، استالونه در نقش ری برسلین ظاهر شد. او که یک طراح نماهای ساختمانی است، در داخل زندانی اسیر می‌شود که خودش طراح نقشه آن بوده است. او باید بتواند راهی برای فرار از این زندان پیدا کند. اما تمام طرح‌های او در این ارتباط شکست می‌خورد. زمانی که یک زندانی قدیمی (با بازی آرنولد) به کمک ری می‌آید، او موفق به فرار از این زندان فوق‌امنیتی می‌شود. این فیلم با هزینه تولید 50 میلیون دلاری تهیه شد و برعکس آمریکای شمالی، نمایش عمومی موفقیت‌آمیزی در بقیه کشورهای دنیا داشت. تماشاگران غیرآمریکایی حدود 112 میلیون دلار برای دیدن آن پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا