وقتی تهیه‌کننده سالاری در سینما باعث تکذیب یک مصاحبه تند و تیز می‌شود!/ کارگردان «هیهات» مصاحبه کرد و یک روز بعد همه چیز را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگار هفت راه، سایت خبری سینماپرس روز گذشته با انتشار مصاحبه‌ای در ارتباط با فیلم سینمایی هیهات از قول هادی نائیجی یکی از 4 کارگردان این اثر سینمایی نوشت: «نائیجی: تهیه کننده سالاری باعث افت «هیهات» شد.»

نائیجی با اشاره به اینکه تهیه کننده سالاری باعث افت این اثر سینمایی شده است، گفت: من معتقدم تا فضای تهیه کننده سالاری شکسته نشود فیلمسازان به خصوص جوانان نمی توانند خود را به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: یکی از نکاتی که ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که یک فیلمساز حتی اگر پدیده هم باشد باز ساختار معیوب سینمای ایران باعث می شود تا بلایی عجیب بر سر فیلم ها و فیلمسازان نازل شود؛ قطعاً شخصی که به عنوان فیلمساز در سینما وارد کار می شود می خواهد توانایی های خود را نشان دهد اما متأسفانه برخی تهیه کنندگان نمی گذارند این توانایی ها به خوبی دیده شود.

نائیجی ادامه داد: «هیهات» تجربه ای بود که ای کاش با مراقبت بیشتری اتفاق می افتاد. این فیلم با اینکه بازیگران بسیار خوبی داشت و تبلیغات بسیار زیادی هم برای آن انجام شده بود نتوانست مخاطبان را به سالن های سینما بکشاند و معتقدم که دلیل اصلی آن اشتباه اکران فیلم در ماه محرم بود؛ بنده معتقدم در ماه محرم سینمای ایران باید نیمه تعطیل اعلام شود چرا که کشور ما دارای ساختارهای سنتی عزاداری برای ائمه اطهار (ع) است و قطعاً مردم در این ایام مجالس عزاداری را رها نمی کنند تا به سالن های سینما بروند و از این رو سینما در این ایام نمی تواند در میان خانواده های ایرانی جایی داشته باشد؛ این اشتباهی بود که ما فکر می کردیم این فیلم در این ایام بسیار می تواند پرطرفدار باشد اما اتفاق نیفتاد.

نائیجی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که علیرغم دلخوری های تان آیا از ماحصل اپیزود خودتان راضی هستید یا خیر اظهار داشت: من به عنوان یک فیلمساز داستانی تمامی تلاشم را به کار بردم تا اولاً به سینمای داستان گو وفادار باشم و دوماً از شعارزدگی دوری کنم اما متأسفانه ضعف اجرایی و عدم دسترسی به مطالباتمان توسط تهیه کننده باعث شد کاستی هایی داشته باشیم و ماحصل کار آنچه که ما می خواهیم نشود.

این فیلمساز تأکید کرد: متأسفانه در سینمای ایران به فیلمسازانی که شناخته شده نیستند بها نمی دهد؛ همین باعث می شود که امثال من به این نتیجه برسند که ای کاش حداقل فیلمسازی بداخلاق باشند و با تندمزاجی فیلم را در اواسط کار رها کنند و آن را بخوابانند؛ متأسفانه بارها مشاهده شده که تهیه کننده ها به فیلمساز می گویند شما کارتان را بلد نبودید و نمی توانید فیلم بسازید و با این نوع حرف ها می خواهید ضعف خودتان را توجیه کنید که بسیار حرف غیر منصفانه ای است!

امروز صبح گفتگویی با هادی نائیجی کارگردان یکی از اپیزودهای فیلم سینمایی «هیهات» در یکی از خبرگزاری ها با تیتر« تهیه کننده سالاری باعث افت «هیهات» شد» روی خروجی قرار گرفت که موجب دلخوری این کارگردان بدلیل انتخاب تیتری جهت‌دار و تنش‌زا برای گفتگوی مورد نظر شد. به همین دلیل نائیجی ضمن اعتراض به اقدام این خبرگزاری توضیحاتی را در جهت روشن شدن ماجرا ارائه کرد که در ادامه آن را می خوانید.

اما تنها یک روز پس از انتشار این خبر در سینماپرس، روابط عمومی فیلم سینمایی هیهات با ارسال متنی برای رسانه‌ها با تکذیب مطالب مطرح شده در این مصاحبه نوشت:

«ضمن احترام به رسانه‌های جمعی و با توجه به قرار گرفتن در ایام ضیافت بزرگ نمایشگاه مطبوعات، همیشه سعی بر برقراری ارتباطی دوسویه و همراه با تعامل و صداقت با خبرنگاران زحمتکش را داشتم و با همین دیدگاه دیروز پس از دعوت شدن به غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات، برای انجام گفتگویی به بهانه فیلم سینمایی «هیهات» دقایقی را در غرفه این خبرگزاری حضور داشتم، اما پس از مشاهده خروجی این گفتگو، شاهد سوء برداشت از برخی صحبتهای من برای ایجاد تنش در تیتر مصاحبه بودم که به هیچ وجه قصد و نیت من چنین چیزی نبوده است. به همین دلیل مصاحبه من با سینما پرس تجربه ی تلخی بود، با حرف هایم قصد نداشتم ضعف فیلم سازی خودم را به گردن تهیه کننده محترم «هیهات» بیاندازم و به ایشان نسبت ناروایی بدهم؛ حتما جملات مناسبی انتخاب نکردم که این خبرگزاری به خودش اجازه داده چنین تیتر تندی را انتخاب کند».

نکته قابل توجه‌ای که در ارتباط با این اتفاق رسانه‌ای می‌توان به آن اشاره کرد آن است که انتشار این تکذبیه، بیشتر از آن که باعث از بین رفتن تاثیرات احتمالی منفی ناشی از آن مصاحبه شود، موکد این موضوع است که در سینمای ایران فضای تهیه‌کننده سالاری تا حد بسیار زیادی وجود دارد. فضایی که مانع به منصه ظهور رسیدن استعداد فیلمسازان به خصوص جوانان این عرصه می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا