حذف صدای منتقدان توسط مدیریت سازمان سینمایی/ خودی‌ها خبردار ایستاده‌اند

به گزارش هفت راه، روز گذشته حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در آخرین روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از این جشنواره دیدار کرد. حال ابتدا این سوال پیش می‌آید با توجه به گلایه‌های متمادی توسط فیلم سازان از شرایط موجود در حوزه فیلم کوتاه و گلایه‌هایی که از ایوبی شده است چرا او باید در یک روز مانده به اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه در محل پردیس سینمایی کوروش حاضر شود؟!

جشنواره فیلم کوتاه  که به نوعی پایگاهی برای ساخت سینمای ایران محسوب می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که البته در این دوره شور هیجان جشنواره نیز افول کرده و همچون دوره‌های پیشنش استقبال مناسبی از آن نشده است که در فرصت مناسب به آن خواهیم پرداخت.

نکته مهم و اساسی در بازدید رییس سازمان سینمایی از محل برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران این است که تنها برخی از از رسانه‌های همسو از طریق اطرافیان وی متوجه این موضوع شده‌اند و خود را برای پرسش هایی به کاخ جشنواره رسانده‌اند. این در حالی است که رسانه‌هایی که همواره با انتقاد از عملکرد سازمان سینمایی مسیر خود پیش می‌روند از دایره رسانه‌هایی که به وی نزدیک هستند حذف شده‌اند.

خبرنگار رسانه‌ای که تا آخرین ساعت شب و حتی بامداد مشغول به پوشش جشنواره‌هایی است که توسط سازمان سینمایی و نهاد‌های زیر مجوعه آن برگزار می‌شود حق طبیعی این را دارد که با همان نگاه انتقادی توسط مدیران این حوزه و اطرافیان و مشاورانشان حذف نشود و مانند سایرین از رفت و آمد‌های وی به چنین جشنواره‌ها و محافلی مطلع باشد.

این فضایی که به سمت جداسازی می‌رود جدای آن مسئله‌ای است که ادعا می‌شود مدیران این دوره به منتقدان خود احترام می‌گذارند. البته برخی از شنیده‌های خبرنگار سینمایی فارس حاکی از این است که دبیران سایر رسانه‌های همسو با رییس سازمان سینمایی خود پی‌گیر بودند که با توجه به اتمام زمان جشنواره و روزهای پایانی آن آقای ایوبی چه زمانی قرار است در جشنواره حضور پیدا کند که البته این موضوع نیز جای بحث دارد که ایا دبیران و خبرنگاران به جای شاهد بودن عملکرد رییس سازمان سینمایی و نقد آن باید وی را با تماس‌های خود در شرایطی قرار دهند تا او تصمیم به حضور در جشنواره بگیرد؟!ّ چگونه است که چند رسانه همسو با وی از رفت آمد های رییس سازمان سینمایی با خبر می‌شوند و چند ساعتی قبل از ورود وی به کاخ جشنواره در آنجا برای پرسش و پاسخ حاضر می‌شوند؟! آیا این نوعی حذف صدای منتقد خود نیست؟! اینجا تنها خودی‌ها خبردار ایستاده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا