شش نکته خواندنی و گفته نشده درباره «سکوت» اسکورسیزی

به گزارش هفت راه، برای اسکورسیزی «سکونت» فقط یک فیلم دیگر نیست. فیلم بر اساس رمانی از شوساکو اندو ساخته شده که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد و از زمان خواندن کتاب به یکی از اولویت‌‌های اصلی اسکورسیزی برای ساختن فیلمی از روی آن تبدیل شد.

داستان درباره دو راهب یسوعی در قرن هفدهم (با بازی آدام درایور و اندرو گارفیلد) است. هم‌زمان با سفر این دو راهب برای تبلیغ مسیحیت در ژاپن، آنها  به دنبال استادشان (با بازی لیام نیسن) می‌گردند و مورد تعقیب و آزار و اذیت مردم بومی قرار می‌گیرند.

اسکورسیزی اخیرا در گفتگویی مفصل با نیویورک تایمز درباره فیلم جدیدش صحبت کرده. گفتگویی که توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان سینما را به خود جلب کرده و ایندی وایر هم روی شش نکته خواندنی از مصاحبه دست گذاشته است.

فیلمی که ساختش سی سال طول کشید

بعد از خواندن کتاب در ۱۹۸۹ اسکورسیزی به سرعت حقوق کتاب را خرید و تقریبا به همه اطرافیانش گفت که خیلی دوست دارد فیلم را بسازد. حتی در زمان فیلمبرداری «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر» و «هوگو» هم دائم به این نکته اشاره می کرد که می‌خواهد سکوت را بسازد. بعد از «گرک وال‌استریت»، اسکورسیزی اعلام کرد که دیگر تا پایان ساختن «سکوت» پروژه دیگری را آغاز نخواهد کرد.

دستمزدهای کم

اسکورسیزی آنقدر به ساختن «سکوت» علاقه داشته که حتی برای این پروژه دستمزد نگرفته. بازیگران اصلی از جمله درایور، گارفیلد و نیسون هم یا حداقل حقوق مصوب انجمن بازیگران را گرفته اند یا بسیار کمتر از دستمزد معمولشان را دریافت کرده اند.

دستاورد عظیم

تولید فیلم در تایلند و با هزینه ۴۷ میلیون دلار انجام شده و تعداد عوامل و بازیگران به عدد ۷۵۰ نفر می‌رسد. تهیه‌کننده «رفقای خوب» و «گاو خشمگین» اروین رینکلر کمک کرد تا تعداد زیادی از مشکلاتی که پروژه را تهدید می کرد حل شود

کاهش وزن ۲۳ کیلویی

در طول زمان چهار و نیم ماه، درایور حدود ۲۳ کیلو برای نقش پدر فرانسیسکو گارپه کم کرد. او به تایم گفت این تغییر وزن که با کمک یک متخصص تغذیه انجام شد به او کمک کرد اطلاعاتی برای بازی در نقش به دست آورد. بعد از پایان فیلمبرداری او رژیم جدیدی را آغاز کرد که شامل سه صبحانه بود!

کشیش واقعی

کشیش یسوعی جیمز مارتین، که نویسنده‌ و سردبیر یک انتشارات یسوعی است، درایور و گارفیلد  را برای نقش‌هایشان آماده کرد. گارفیلد تقریبا یک سال  به یادگیری در مورد کیش یسوعی پرداخت.  که شامل روزه‌های سکوت یک هفته‌ای بود. کار به جایی کشید که در مواقعی گارفیلد بعضی از دیالوگ‌ها را برای یک یسوعی قابل باور نمی‌دانست و سعی در حذفشان داشت. گارفیلد به تایمز گفت: من حسابی در یسوعیت و حس روحانی‌اش خودم را غرق کردم.

نمایش در واتیکان

این ماه «سکوت» برای بیش از ۴۰۰ کشیش یسوعی در روم و برای سینمادوستان در واتیکان نمایش داده خواهد شد. تایمز اعلام کرده که بعید نیست پاپ فرانسیس که خود یک یسوعی است، سر و کله اش در یکی از این نمایش‌‌ها پیدا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا