آیا صالحی امیری توان ایستادن در مقابل حاشیه‌های وزارتخانه‌اش را دارد؟

به گزارش هفت راه، سید رضا صالحی امیری، وزیر جدید ارشاد حدود دو هفته است که به صورت رسمی سکان دار وزارت ارشاد شده است.

وزارت خانه ای که در زمان حضور علی جنتی حال و روز خوبی نداشت و هر روز از یک جای این وزارت خانه حاشیه ای پدیدار می شد.

اما صالحی امیری که برنامه ای مدون برای هدایت این وزرات خانه ارائه داده است، به گفته خودش می خواهد طبق قانون عمل کند و سعی کند جلوی یک سری از حواشی را بگیرد. او معتقد است از وزرات ارشاد باید صدای دینی بلند شود.

موسیقی: مسئله کنسرت ها انحرافی است؛ همه چیز باید در چارچوب قانون باشد

 وقتی از او در خصوص حوزه موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها پرسیدند گفت: این مسئله، یک وجه محتوایی دارد و یک وجه مصرفی؛ در حوزه موسیقی دو اصل را باید ببینیم؛ هنرمندی که موسیقی را تولید می کند باید در چارچوب نظارت و قانون باشد؛ بیشتر موسیقی ها در صداو سیما تولید می شود؛ ٢٥ درصد در قالب البوم ها؛ ٢٠ درصد دانلودی است و کمتر از یک درصد اجرای زنده است.

وی مسئله کنسرت ها را یک مسئله انحرافی دانست و گفت: ما موسیقی آیینی داریم؛ نمی توانیم ارزش موسیقی را نادیده یگیریم اما باید چارچوب های اخلاقی و نظارتی رعایت شود؛ با معاونت هنری جلسه داشتم و گفتم که باید در دو حوزه محتوا و تولید نظارت شود.

ممیزی کتاب و عمل به قانون

مسئله ممیزی کتاب یکی دیگر از مسائل حاشیه ساز دوران علی جنتی بود؛ مسئله ای که از روز ابتدای کار او مودر سوال قرار می گرفت و هر دفعه جواب جدیدی به آن داده می شد.

اما صالحی امیری در جواب وجود ممیزی و نظرش در این خصوص گفت:  در مورد ممیزی ما به هر آنچه که در قانون آمده است پای بندیم و همین جواب مشخص کننده این است که وزیر جدید ارشاد سعی می کند خود را از حواشی دور نگه دارد.

توقف ارسال آثار هنری به خارج از کشور

 اقدام دیگر صالحی امیری در بدو ورود به ارشاد به بحث ارسال آثار هنری به موزه های برلین و رم بود؛ مسئله ای که همه هنرمندان این عرصه را نگران کرده است.

علی جنتی و تیم همراهش در معاونت هنری این مسئله را یک روال عادی می دانستند  و در جواب نگرانی ها می گفتند ما قرارداد می بندیم و این آثار مطمئنا به کشور بازخواهد گشت.

اما این نگرانی همیشه برای هنرمندان وچود داشت آثاری که از مهمترین آثار گنجینه ملی کشور است چگونه و با چه قول و قراردادی دوبار ه به کشور باز خواهد گشت.

صالحی امیری در خصوص این آثار و ارسال آن گفته است؛ جلوی ارسال آثار گرفته شده چون نیاز به بررسی در این زمینه داریم.

 توقیف «سه بیگانه» کارگردان جم

یک اقدام دیگر صالحی امیری به جلسه روز گذشته شورای پروانه نمایش برمی گردد؛ شورایی که هفته گذشته برای فیلم “سه بیگانه” به کارگردانی مهدی مظلومی پروانه نمایش صادر کرده بود اما در جلسه جدید خود اکران این فیلم را متوقف کرد.

مهدی مظلومی که به شبکه جم پیوسته است و در حال حاضر در آن شبکه معاند فعالیت می کند این فیلم را قبل از رفتنش ساخته بود و شورای پروانه نمایش در زمان علی جنتی به این فیلم اجازه اکران داده بود.

حال با این اقدامات باید دید که آیا “صالحی امیری” می تواند پای حرف‌هایش بماند و وزارت ارشاد را از حاشیه هاییی که دچار آن شده دور کند؟

منبع: نسیم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا