یک جنجال تکراری: آیا برج میلاد پذیرای اهالی رسانه است؟!

به گزارش هفت راه، از پایان آخرین مهلت ارسال آثار 15 روز گذشته است و همه سینما در تکاپو هستند تا بتوانند آثاری که فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده اند را با انجام مراحل مختلف به جشنواره برسانند.

اما نکته حایز اهمیت و پیش روی همه ساله دبیر جشنواره کاخ جشنواره و محل حضور رسانه های جمعی است. این مسئله همه ساله باعث می شود تا گزینه های مختلفی را برای انتخاب به دبیر جشنواره ارایه دهند امسال با توجه به برگزاری دو جشنواره مستند حقیقت و فیلم کوتاه در پردیس چهارسو به نظر می رسد پردیس چهارسو در میان گزینه های رسانه های جمعی است. اما نکته حایز اهمیت در سالن چهارسو فضا و گنجایش لابی آن است که به نظر می رسد گنجایش لازم برای حضور اصحاب رسانه و رسانه های جمعی را نخواهد داشت. پردیس ملت نیز با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت یکی از گزینه های پیشنهادی به دبیر جشنواره برای حضور اصحاب رسانه خواهد بود اما پردیس هم به دلیل نداشتن پارکینگ لازم برای حضور سینماگران و رسانه های جمعی احتمال حضور رسانه های جمعی در این پردیس را نیز کمرنگ می کند و باز هم میزان هنرمندان و مخاطبان مردمی خواهد بود.

به نظر می رسد با تمام اشکالاتی که پردیس های سینمایی (نداشتن پارکینگ و فضای مناسب برای حضور سینماگران)  امکان برگزاری جشنواره فیلم فجر را نخواهند داشت و پذیرای حضور رسانه های جمعی نیستند و بار دیگر اصحاب رسانه باید در مرکز همایش های برج میلاد برای جشنواره فیلم فجر گرد هم بیایند و آثار بلند سینمایی و مستند را دنبال کنند.

اما همه اهالی سینما و رسانه ها می دانند که برج میلاد فضای مناسبی برای نمایش فیلم ندارد با توجه به این مهم که یک سال تجهیزات نمایش فیلم را از فارابی و سال دیگر از سینما شهر به امانت می گیرد نمی توان توقعی از این مرکز برای امکان مناسب نمایش فیلم داشت . همه سینماگران بلا استثناء از نمایش فیلم خود در مرکز اصلی جشنواره (برج میلاد) ناراضی هستند و معتقدند فیلم آنها در سالن های دیگر با کیفیت بسیار مناسب تر صوت و تصویر به نمایش در می آید اما اصحاب رسانه که مرکز توجهات همه سینما در آن برهه از زمان هستند در بدترین شرایط  و با بدترین کیفیت آثار را دنبال می کنند. به نظر می رسد دبیر جشنواره فیلم فجر باید برای این شرایط تدبیری بیاندیشد تا امکانات صوت و تصویر برج میلاد به گونه ای باشد که بتوان آثار را که به سختی برای نمایش در جشنواره آماده می شوند به درستی در مرکز اصلی توجهات (سالن اصحاب رسانه) نمایش داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا