انتشار پوستر جدیدترین ساخته نولان

ساعاتی قبل، نخستین پوستر فیلم «دانکرک» در فضای مجازی انتشار یافت.

به گزارش تسنیم، در ماه آگوست امسال از اولین تیزر فیلم «دانکرک» آخرین ساخته کریستوفر نولان رونمایی شد. تیزری که قبل از فیلم «جوخه انتحار» در سالن های سینما نمایش داده شد، البته مقدار زیادی از فیلم را نشان نمی داد و به نوعی فقط یک اعلان رسمی برای فیلم بود. حالا بعد از گذشت چند ماه بالاخره از نخستین پوستر فیلم هم رونمایی شد. در این پوستر یکی از سربازان متفقین را می بینیم که روی صخره های ساحل دانکرک و بالای سر تعداد کثیری از متفقین، قرار گرفته است. اولین پوستر «دانکرک» شاید بیش از هر چیزی ما را یاد نقاشی «سر گردان بالای دریایی از مه» هنرمند رمانتیک آلمان ها، کسپر دیوید فردریش می اندازد که در سال 1818 تصویر شده است.

شنیده می شود تا آخر هفته یک تریلر دیگر هم از ساخته نولان در فضای مجازی منتشر خواهد شد که چیزهای بیشتری نسبت به تیزر اولیه را نشان خواهد داد. همین طور 7 دقیقه از «دانکرک» قرار است قبل از فیلم «روگ وان» در این هفته روی پرده برود و این امکان وجود دارد که به زودی این هفت دقیقه یا بخش هایی از آن هم در انتشار پیدا کند.

تام هاردی، کیلین مرفی، کنت برانا و مارک رایلنس مهم ترین بازیگران ساخته جدید کریستوفر نولان هستند. کارگردان سه گانه «شوالیه تاریکی»، «تلقین» و «در میان ستارگان» در «دانکرک» همین طور ریسک بزرگی انجام داده و یکی از نقش های اصلی اثرش را به هری استایلز، خواننده جوان گروه «وان دیرکشن» داده. کسی که برای اولین بار بازیگری را تجربه می کند.

داستان این فیلم که روز 21 جولای 2017 روی پرده می رود، قرار است به حوادث «دانکرک» در جنگ جهانی دوم بپردازد. منطقه ای که در آن ، ارتش آلمان با عبور از خاک بلژیک و هلند ناگهان از پشت خطوط ماژینو سردرآورد و ارتشهای فرانسه و بریتانیا در شمال غرب را غافلگیر کرد. 400هزار سرباز بریتانیایی و فرانسوی از سپاه های اصلی جدا افتاده و درمحاصره کامل بودند. ارتش آلمان با روحیه بسیاربالا درحال درهم کوبیدن مواضع متفقین و به سرعت درحال نزدیک شدن به نیروهای شکست خورده انگلیس بود. این نیروها برای فرار از مرگ به سوی دانکرک (جایی که فاصله خاک اروپا و بریتانیا درحداقل است) عقب نشینی کردند. درحالی که دو سوم ارتش بریتانیا در دانکرک درانتظار تخلیه توسط کشتی ها و قایق های محلی بود ارتش آلمان با فرمان حیرت انگیزی مواجه شد: «توقف»! آن هم برای 72 ساعت.

ژنرال فون رون از اعضای ستاد ارتش آلمان می گوید: تا به امروز هیچکس دلیل اقدام هیتلر را نفهمیده. ظرف همین 3 روز بریتانیایی‌ها توانستند ارتشهای خود را از دانکرک نجات دهند. آنچه بعدها به معجزه دانکرک معروف شد. واقعیت این است که هیتلر نخواست بریتانیا را کاملاً منهدم کند و این امر سبب شد تا انگلوساکسون ها آن را به حساب خود بگذارند و از آن به عنوان پیروزی تاریخی نام ببرند.

حالا باید دید نولان به عنوان یک کارگردان بریتانیایی مولف چه دیدگاهی نسبت به نبرد دانکرک خواهد داشت؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا