صبا کمالی: بازیگر در حد یک عروسک است!

صبا کمالی گفت: زمانی که انتخاب بازیگران براساس کسب دانش، تجربه، علاقه و استعداد باشد باارزش است اما در شرایط امروز، بازیگر در حد یک عروسک است.

صبا کمالی بازیگر سینما و تلویزیون درباره معیار و ملاک جوانان تازه‌کار برای ورود به حیطه بازیگری گفت: خیلی خوب است که تنها داشته جوانان برای این حرفه در ابتدای کار علاقه است؛ ولی با شرایطی که حرفه ما امروز دارد، علاقه نمی‌تواند تنها ملاک باشد. متاسفانه ملاک اصلی این روزها پول است. کسی که پول دارد، می‌تواند در این حوزه کار کند؛ بین آن چیزی که باید باشد و آن چیزی که اتفاق می‌افتد زمین تا آسمان فاصله است و استعداد آخرین مسئله‌ای است که به آن توجه می‌شود. زمانی که انتخاب بازیگران براساس کسب دانش، تجربه، علاقه و استعداد باشد باارزش است اما در شرایط امروز، بازیگر در حد یک عروسک است. از بازیگر ایده نمی خواهند و آن بازیگر هم ایده‌ای ندارد، چرا که اصلا دانشی ندارد تا ایده‌پردازی کند.

کمالی در خصوص دلیل گزیده‌کاری خود اظهار داشت: مشکل خاصی وجود ندارد و اگر مشکلی هم باشد، یک بحث کلی است و آن اینکه بسیاری از هنرمندان گرفتار عدم امنیت شغلی و بی عدالتی هستند.

وی همچنین درباره ملاک خود برای انتخاب نقش در فیلم یا سریال اظهار داشت: آنچه برای من اولویت دارد کلیت متن و نقشی است که قرار است، بازی کنم. در مرحله بعد مسئله مالی و عوامل گروه است. اگر در گروه فیلمسازی آدم‌های درستکار و هنرمند وجود داشته باشند، بنده با افتخار و اشتیاق کامل با چنین گروهی کار خواهم کرد، در غیر این صورت وسواس به خرج می دهم.

بازیگر سریال «خوش‌نشین‌ها» در خصوص علاقه به فعالیت در عرصه سینما، تئاتر، تلویزیون تصریح کرد: هیچکدام از این عرصه‌ها برای من تفاوتی نمی‌کند و هیچکدام از دیگری نازل‌تر نیست. هر کدام بر دیگری برتری‌هایی دارد. مثلا فیلمی که در سینما ساخته می‌شود، اگر کار خوبی باشد، ماندگار می‌شود یا در تلویزیون که خیلی فراگیر و مردمی است، دیده خواهد شد. تئاتر نیز همانند سوزنی است که در پوست تماشاگر فرو می‌رود. ولی من به خاطر داشتن لیسانس تئاتر، این عرصه را دوست دارم.

بازیگر «کیف انگلیسی» درباره انتخاب دوباره بازیگری گفت: البته؛ صد در صد اگر دوباره به گذشته برمی‌گشتم، بازیگری را انتخاب می کردم. ولی با شناختی که الان نسبت به حرفه خود و شرایطش پیدا کردم، ممکن بود در برداشتن قدم‌هایم بیشتر دقت کنم و پازل‌هایم را با دقت بیشتری می‌چیدم.

کمالی در پایان در خصوص فعالیت‌های اخیرش گفت: من در حال حاضر مشغول بازی در یک فیلم سینمایی و تهیه‌کنندگی یک تئاتر هستم. این اولین پروژه من در تئاتر با عنوان «بر پهنه دریا» است. زنگ افتتاحیه آن توسط علی نصیریان زده شده است و اجرای آن از بیست و پنجم آذر ماه با حضور عکاسان و خبرنگاران آغاز شد. این نمایش بر اساس یک نمایشنامه معروف به همین نام نوشته شده و برگزیده جشنواره آیینی سنتی است. استاد علی نصیریان در تایید این نمایش و اجرا دست‌خطی را به من دادند که در فضای مجازی منتشر کردم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا