نمایی از پشت صحنه ساخت فیلم «یتیم خانه ایران»

نمایی از مشکلات ساخت و پشت صحنه فیلم «یتیم خانه ایران» تازه ترین ساخته سینمایی ابوالقاسم طالبی منتشر شد.

به گزارش هفت راه،فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» تازه ترین فیلم ابوالقاسم طالبی از چندی پیش در سالن های سینما رونمایی شد. داستان فیلم نسبت به روایت های مرسوم سینمایی این دوران، بر پایه یک ماجرای تاریخی بکر است و «قطحی بزرگ» در ایران را به تصویر کشیده است؛ قطحی که یکی از ضربات جبران ناپذیر استعمار بر مردم ایران را به خوبی به تصویر می کشد، ولی همچنان نشان کمرنگی از آن در صفحات تاریخ دیده می شود.

موضوع فیلم «یتیم خانه ایران» یکی از بخش‌های مکتوم مانده و کمتر گفته شده اما بسیار تراژیک و سیاه تاریخ معاصر کشورمان است. حد فاصل سال‌های 1917 تا 1919 میلادی (مقارن 1296 تا 1298 هجری شمسی) در پی اشغال ایران توسط قوای روس و انگلیس، قحطی بسیار بزرگی، ایران را در بر گرفت. به طوری که به خاطر نقش‌آفرینی مستقیم اشغالگران انگلیسی، بیش از 9 میلیون نفر از مردم ایران در اثر بیماری و گرسنگی درگذشتند، یعنی حدود نیمی از کل جمعیت کشور. به طوری که از این اتفاق به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هولوکاست‌های تاریخ یاد می‌شود.

بر اساس این گزارش ،با توجه به سختی‌های فراوانی که در تولیداین فیلم کشده شده است و با استقبالی که از سوی مخاطبان قرار گرفته است می تواند استارتی باشد برای فیلم سازان ما تا گوشه ای از تاریخ جنایات استعمارگران در حق ملت ما را به تصویر بکشند. وقتی غرب از افسانه برای تخریب ایران استفاده می کند چرا ما نباید از اتفاقات واقعی و ظلم هایی که آنها کرده اند فیلم بسازیم.

در ادامه گزیده‌ای از پشت صحنه فیلم «یتیم خانه ایران» را باهم می بینیم:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا