آخرین وضعیت پروژه جدید اسکورسیزی و دی کاپریو

حالا که درام «سکوت» شخصی‌ترین ساخته مارتین اسکورسیزی تا امروز، به سرانجام رسیده و از جمعه گذشته روانه پرده سینماها شده، کارگردان برنده اسکار بالاخره مجال پرداختن به پروژه‌های نیمه‌کاره خود را یافته است. «شیطان در شهر سفید» (The Devil in the White City) عنوان کتابی است که شش سال پیش، لئوناردو دی کاپریو امتیاز ساخت نسخه سینمایی آن را خریداری کرد تا سرانجام مقدمات همکاری دوباره او و کارگردان برنده اسکار فراهم شود. به گفته خود اسکورسیزی، در حال حاضر، این پروژه در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد.

به نظر می‌رسد اسکورسیزی تصمیم خود را گرفته و قصد دارد نسخه سینمایی کتاب معروف اریک لارسن را به عنوان پروژه بعدی خود مقابل دوربین ببرد. «شیطان در شهر سفید: قتل، جادو و دیوانگی در بازار مکاره ای که امریکا را دگرگون ساخت» عنوان کتابی غیرداستانی است که ماجرای یک قاتل سریالی را روایت می‌کند و دی کاپریو حقوق مربوط به اقتباس سینمایی آن را در سال 2010 خریداری کرد.

کارگردان 74 ساله در گفت‌وگوی اخیر خود با «سان مدیا» از آخرین وضعیت این پروژه خبر داده و گفته: «در حال حاضر، فیلمنامه در مرحله نگارش قرار دارد. یکی از کارهایی که در شش ماه گذشته به خاطر مشغله‌ام برای به پایان رساندن «سکوت» ناچار به حذف آن شدم، جلسات مربوط به نگارش فیلمنامه این پروژه بود.» اسکورسیزی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرده: «ازم خواستند از ژانویه دوباره کار را به طور جدی پی بگیرم تا ببینم می‌توانیم راهی پیدا کنیم، چون با داستان خارق‌العاده‌ای طرف هستیم.»

داستان کتاب لارسن در شیکاگوی 1893 می‌گذرد و روایتگر ماجرای دو مرد به نام‌های دنیل اچ. برنهام معمار و دکتر اچ. اچ. هولمز قاتل سریالی است که با اغوای 200 طعمه، مرتکب جنایاتی هولناک در «قلعه کشتار» خود شد. کشتارگاه هولمز مجهز به اتاق گاز، میز تشریح و کوره آدم‌سوزی بود و او از اسکلت اجساد قربانیان خود به منظور مطالعات پزشکی و علمی استفاده کرده است.

هنوز معلوم نیست دی کاپریو در نقش کدام یک از شخصیت‌های اصلی کتاب مقابل دوربین خواهد رفت. اسکورسیزی با اشاره به همکاری دوباره خود با بازیگر برنده اسکار گفته: «ما خیلی با هم صمیمی شده‌ایم و عاشق معاشرت با یکدیگریم.»

سابقه همکاری دی کاپریو و اسکورسیزی در گذشته به فیلم‌های معروفی همچون «دار و دسته نیویورکی»، «هوانورد»، «رفتگان»، «شاتر آیلند» و «گرگ وال استریت» برمی‌گردد. در صورت قطعی شدن ساخت این پروژه، «شیطان در شهر سفید» ششمین همکاری مشترک دو چهره محبوب هالیوود خواهد بود.

منبع: آی سینما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا