ثبت رکوردهای تازه سینمایی در سال ۲۰۱۶

در سالی که دیزنی رکورد فروش جهانی را جابه‌جا کرد، رکورد فروش یک فیلم در سینمای چین شکسته شد.

به گزارش خبرآنلاین، سال ۲۰۱۶ با تمام بالا و پایین‌هایش به روزهای پایانی رسیده است. فروش سینمای جهان در این سال شاهد شکسته شدن چندین رکورد بود که ۱۰ نمونه از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

«پری دریایی» رکورد فروش سینمای چین را شکست

فیلم «پری دریایی»‌ به کارگردانی استفان چو با فروشی برابر با ۵۲۶ میلیون دلار که ۹۵ درصد آن در سینما‌های چین به دست آمد، خیلی راحت پرفروش‌ترین اثر سینمای این کشور در سال ۲۰۱۶ شد و علاوه بر آن رکورد فروش سینمای چین را نیز به نام خود ثبت کرد. برای مقایسه بد نیست بدانید که دومین فیلم پرفروش سینمای چین در سال گذشته انیمیشن «زوتوپیا» بود که با فروشی برابر با ۲۳۵ میلیون دلار در سینمای این کشور به کار خود پایان داد.

سال رکوردشکنی دیزنی

فروش کلی فیلم‌های دیزنی در سال ۲۰۱۶ از مرز هفت میلیارد دلار گذشت و رکورد تازه‌ای در گیشه سینما بر جای گذاشت. رکوردی که تا پیش از این هیچ کمپانی دیگری به آن دست نیافته بود. دیزنی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از این مبلغ را از آمریکای شمالی و چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آن را از گیشه بین‌المللی به دست آورد. دلیل اصلی موفقیت دیزنی تنوع محصولات این کمپانی از شرکت‌های زیرمجموعه مشهورش شامل «استودیوی‌ انیمیشن دیزنی»، «استودیوی انیمیشن پیکسار»، «استودیوی مارول» و «لوکاس فیلم» بود.

پرفروش‌ترین فیلم درجه «R» تاریخ سینما

سال گذشته کمدی ابرقهرمانی «دد پول» با پشت سر گذاشتن فیلم «ماتریکس، بارگذاری مجدد» عنوان پرفروش‌ترین فیلم درجه «R» تاریخ سینما را از آن خود کرد. این فیلم با بازی رایان رینولدز در سراسر جهان بیش از ۷۸۳ میلیون دلار فروش داشت.

پرفروش‌ترین اقتباس سینمایی از یک بازی ویدیویی

فیلم «وارکرفت» علیرغم نظر منفی منتقدان سینمایی و عملکرد ضعیف در گیشه سینمای آمریکا، با اتکا به فروش خیرکننده ۲۲۰ میلیون دلاری در چین به پرفروش‌ترین اقتباسی سینمایی از یک بازی ویدیویی در تاریخ سینما تبدیل شد. این فیلم به کارگردانی دانکن جونز در سراسر جهان به فروشی برابر با ۴۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

«زوتوپیا» پرفروش‌ترین انیمیشن اورجینال

هر چند برخی انیمیشن‌ها که دنباله‌ آثار دیگر یا بازسازی آن‌ها هستند، از نظر میزان فروش بالاتر از «زوتوپیا» قرار می‌گیرند اما تا کنون هیچ انیمیشن‌ اورجینالی در گیشه به اندازه «زوتوپیا» موفق عمل نکرده است. این انیمیشن که داستان آن در دنیای آرمانی حیوانات می‌گذرد، با فروشی میلیارد دلاری نه تنها پرفروش‌ترین انیمیشن اورجینال تاریخ سینما بود بلکه پس از «آواتار» در دنیای فیلم‌ها نیز رده دوم را در اختیار دارد.

یک رویداد نادر در گیشه

سال ۲۰۱۶ علاوه بر «زوتوپیا»‌ یک انیمیشن دیگر نیز به فروشی بیشتر از یک میلیارد دلار دست یافت. «در جستجوی دُری»‌ که دنباله انیمیشن موفق «در جستجوی نمو» بود در سراسر جهان یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار فروش داشت. این نخستین بار بود که در یک سال دو فیلم انیمیشنی بیش از یک میلیارد دلار بلیت می‌فروختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا