چکناواریان: مثل یک جوان 30 ساله حالم خوب است

چکناواریان با اشاره به اینکه تلاش می کند هر روز با برخورداری از احساس جوانی فعالیت های خود را انجام دهد، گفت: در جشنواره موسیقی فجر امسال در هیچ بخشی حضور ندارم.

به گزارش هفت راه، لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و آهنگساز برجسته کشورمان در گفت و گو با میزان گفت: بنده چندی پیش با یک گروه موسیقی از ایتالیا روی صحنه رفتم اما با توجه به اینکه قرار است در جشنواره سی و دوم موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران اجرای مشترکی را با ارکستر سمفونیک ایتالیا داشته باشد، به این معنی نیست که در این جشنواره حضوری داشته باشم.

وی ادامه داد: بنده همچنین در سی و دومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر به عنوان داور هم حضور ندارم چرا که هیچ وقت در عمرم داور نبوده ام و هیچ زمانی هم علاقه نداشتم که بخواهم در جلسه ها و گروه های مختلف شرکت کنم.

رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران همچنین تصریح کرد: بنده در یک دوره زمانی در آمریکا استاد دانشگاه بودم اما به دلیل اینکه نمی خواستم در کمیسیون های مختلف شرکت کنم و جلسه های متعددی داشته باشم، فعالیتم را در آن حوزه ادامه ندادم.

وی اظهار کرد: به طور معمول ارکسترهایی را رهبری می کنم که در خلال اجراهای آن ها به عنوان رهبر میهمان حضور داشته باشم چون به طور کلی بر عهده گرفتن مسئولیت یک ارکستر کار سنگینی است و تمام امور مربوط به سیاست گذاری ها و بودجه ارکستر نیاز به دخالت رهبر ارکستر دارد و از این جهت من هیچ وقت قبول نمی کنم که به عنوان رهبر دائم در یک ارکستر حضور داشته باشم.

چکناواریان با اشاره به پیشنهادی که برای جدیدترین اجرای خود داشته است،‌ گفت: پیشنهادی برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران به شکل میهمان، در عید نوروز داشته ام اما هنوز قطعی نشده و بستگی به برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های بنیاد رودکی دارد.

وی با اشاره به حال جسمانی این روزهای خود یاد آور شد: این روزها حال بسیار خوبی دارم و الان مانند یک جوان 30 ساله شده ام و مدام حس می کنم که 30 سال سن دارم چرا که به اعتقاد من انسان هر روز که از خواب بیدار می شود، می تواند 30 ساله باشد.

این رهبر ارکستر همچنین خاطرنشان کرد: بنده معتقدم هر روزی که دوباره زنده می شوم می توانم با روحیه جوانی اما با تجربه سال های زندگی ام، به خوبی فعالیت کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا