فروش ۷۸۰ میلیون دلاری یک فیلم در سه هفته

سال ۲۰۱۶ با موفقیت خیرکننده آثار دیزنی به پایان رسید و به لطف فروش بالای این آثار رکورد فروش سینمای آمریکا در یک سال شکسته شد.

 به گزارش خبرآنلاین، در سال نوی میلادی نیز نبض گیشه سینمای آمریکا همچنان در دست «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» است. این فیلم در سومین هفته اکران با فروشی برابر با ۶۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رده نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا را از آن خود کرد.

تازه‌ترین اثر از دنیای حماسی «جنگ ستارگان» تا کنون در آمریکا ۴۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و در سراسر جهان ۷۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بلیت فروخته است. طولانی‌تر شدن تعطیلات پایان هفته در آمریکا به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی به فروش بیشتر فیلم‌ها کمک شایانی کرد.

این فیلم که در حال حاضر در بیش از چهار هزار سینمای آمریکا در حال اکران است، پس از «در جستجوی دُری» عنوان دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داد. هر چند که ادامه اکران فیلم در سال ۲۰۱۷ بی‌شک فروش آن را از «در جستجوی دُری» بیشتر خواهد کرد.

در گیشه سال نوی سینمای آمریکا رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها به انیمیشن «آواز» از کمپانی یونیورسال رسید. این انیمیشن درباره مسابقه آوازخوانی در دنیای حیوانات در دومین هفته اکران ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش این انیمیشن در آمریکای شمالی به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده است. فروش خارجی «آواز» نیز هفته گذشته از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت تا این انیمیشن خیلی زود فروش جهانی خود را به مرز ۳۰۰ میلیون دلار نزدیک کند.

با عملکرد خوب فیلم‌هایی چون «روگ وان» و «آواز» گیشه سینمای آمریکا در سال ۲۰۱۶ رکورد شکست و مجموع بلیت‌فروشی سینماهای آمریکا در این سال به ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

عاشقانه فضایی «مسافران» به کارگردانی مورتن تیلدام سومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته بود. این فیلم با بازی جنیفر لارنس و کریس پرت با فروش ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری این هفته مجموع فروش خود در سینماهای آمریکا را به ۶۶ میلیون دلار رساند. این فیلم از کمپانی سونی در بیش از سه هزار سینمای آمریکا در حال اکران است اما با در نظر گرفتن بودجه ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون دلاری اثر، برای فرار از زیان نیاز به عملکرد خارق‌العاده در گیشه جهانی دارد.

هفته گذشته دیزنی اثر دیگری هم در جدول پرفروش‌‌ترین فیلم‌های در حال اکران داشت. انیمیشن «موآنا» جایگاه چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا را از آن خود کرد. فروش جهانی این انیمشن در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

کمدی «چرا او؟» نیز با ۱۳ میلیون دلار در جدول پرفروش‌ها در جایگاه پنجم ایستاد. مجموع فروش این فیلم در آمریکا به ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار افزایش یافت. جیمز فرانکو و برایان کرنستون بازیگران این فیلم کمدی از کمپانی فاکس هستند.

دنزل واشنگتن فیلم «حصارها» را با اقتباس از یک نمایشنامه معروف ساخته است. این فیلم که در هفته‌های گذشته به صورت محدود در چند سینما در حال اکران بود، از روز کریسمس به صورت گسترده اکران شد و با فروشی برابر با ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در جایگاه ششم پرفروش‌ها ایستاد. دنزل واشنگتن و وایولا دیویس بازیگران این اقتباس سینمایی هستند. مجموع فروش این درام سینمایی از کمپانی پارامونت پس از اکران گسترده در پایان هفته گذشته به ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسید. این میزان فروش برای اقتباسی سینمایی از یک نمایشنامه موفقیت به شمار می‌رود.

مدعی اصلی جایزه اسکار دیگر فیلم پرفروش هفته گذشته بود. «لالا لند» به کارگردانی دیمین شزل با فروشی برابر با ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در جایگاه هفتم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. این فیلم از کمپانی لاینزگیت نیز پیش از اکران گسترده چند هفته به صورت محدود در حال اکران بود و عنوان پرفروش‌ترین فیلم با اکران محدود در سال ۲۰۱۶ را نیز از آن خود کرد. فروش جهانی «لالا لند» هفته گذشته از مرز ۶۴ میلیون دلار عبور کرد.

در این میان فیلم «کیش آدمکش» با بازی مایکل فاسبندر در گیشه عملکرد ضعیفی داشت و هفته را با فروش ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری به پایان رساند. این فیلم نیز همانند «مسافران» چشم به اکران جهانی دارد. «کیش آدمکش»‌ با اقتباس از یک بازی ویدئویی ساخته شده است.

«منچستر کنار دریا» از دیگر مدعیان جوایز سینمایی است که از هفت هفته پیش به صورت محدود در حال اکران است. سینماهای محل اکران فیلم کنت لونرگان هفته گذشته به بیش از هزار سینما افزایش یافت. مجموع فروش «منچستر کنار دریا» در حال حاضر به ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسیده است.

هفته گذشته فیلم‌های «ارقام پنهان»، «روز میهن‌پرستان» و «زنان قرن بیستم» به صورت محدود اکران شدند. «ارقام پنهان» روز کریسمس در ۲۵ سینما اکران شد و به صورت میانگین در هر سینما ۴۵ هزار و ۸۰۰ دلار فروخت. فیلم «زنان قرن بیستم» به کارگردانی مایک میلز نیز در چهار سینمای نیویورک و لس‌آنجلس اکران شد و به صورت میانگین در هر سینما ۳۶ هزار و ۵۴۶ دلار فروش داشت.

ردیف

نام فیلم

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

بودجه

(میلیون دلار)

1

روگ‌وان: داستانی از جنگ ستارگان

۳

۶۴.۳

۴۳۹.۷

۲۲۰

2

آواز

۲

۵۶.۴

۱۸۰

۷۵

3

مسافران

۲

۲۰.۷

۶۶

۱۱۰

4

موآنا

۶

۱۴.۳

۲۱۳.۴

۱۵۰

5

چرا او؟

۲

۱۳

۳۷.۶

۳۸

6

حصارها

۳

۱۲.۷

۳۲.۴

۲۴

7

لالا لند

۴

۱۲.۳

۳۷

۳۰

8

کیش آدمکش

۲

۱۰.۸

۴۱.۹

۱۲۵

9

منچستر کنار دریا

۷

۵.۵

۲۹.۷

۸.۵

10

جانوران شگفت‌انگیز و زیست‌گاه‌ آن‌ها

۷

۵.۴

۲۲۵.۴

۱۸۰

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا