کتاب جدید نویسنده عباس دست طلا

معصومه معراجی‌پور از انتشار کتابی با عنوان «در بارگاه خاک» شامل خاطرات زنان در پشت جبهه‌های جنگ خبر داد.

معصومه معراجی‌پور، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به کتاب‌های جدید در دست انتشار خود گفت: یکی از کتاب‌هایی که قرار است تا بهمن‌ماه منتشر شود، «در بارگاه خاک» نام دارد که خاطرات زنانی است که در پایگاه شهید علم‌الهدی در دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: طی هشت سال دفاع مقدس زنانی بودند که در پشت جبهه‌ها فعالیت‌های بسیاری می‌کردند و تلاش داشتند تا با حضور در مراکزی مانند مساجد و پایگاه‌های مردمی به رزمندگان کمک کنند. یکی از این مراکز که در جنوب کشور راه‌اندازی شده بود، پایگاه شهید علم‌الهدی بود. این پایگاه در ساختمان قدیمی چایخانه‌ای راه‌اندازی شده بود.

معراجی‌پور با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این پایگاه گفت: در این پایگاه چند گروه از زنان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کردند. «نیروی زمینی» شامل زنانی بودند که لباس‌هایی را که نیاز به رفو داشت، ترمیم می‌کردند. به عبارت دیگر، بخش خیاطی با این گروه بود. «نیروی دریایی» شامل کسانی بود که لباس‌های خونی رزمندگان را می‌شستند. «نیروی هوایی» نیز آن دسته از زنان بودند که لباس‌ها را در پشت‌بام‌ها پهن می‌کردند. همه این زنان در پایگاه با قبول کردن بخشی از این فعالیت‌ها تلاش داشتند تا نقشی در پیروزی انقلاب در جنگ داشته باشند.

نویسنده کتاب «در بارگاه خاک» با اشاره به جزئیات بیشتری از این کتاب یادآور شد: برای جمع‌آوری خاطرات و تکمیل مباحث به سراغ 200 تن از این زنان رفتم و خاطرات آنها را شنیدم و ضبط کردم، اما چون گاهی اتفاق می‌افتاد برخی از خاطرات به هم نزدیک بود، بخشی از خاطرات افراد حذف شد. در مجموع تعداد 73 خاطره از این تعداد گلچین و تدوین شده است. در کتاب «در بارگاه خاک» قرار است 12 خاطره منتشر شود که هرکدام عنوان خاص خود را دارد. دیگر خاطرات نیز در جلد مجزایی منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا