پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: شعار ما تئاتر برای همه و برجسته‌سازی این مفهوم در پوستر است. ویژگی پوستر امسال دعوت به کنش اجتماعی برای پیوستن به جشنواره و ارائه تصویری از مردم است.

به گزارش فارس‌، آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با حضور سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، عباس محبوب مدیر هویت بصری پوستر جشنواره و تیم همراه، قباد شیوا و جمع اصحاب رسانه در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

اسدی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: هر ساله در رویدادهایی همچون تئاتر فجر هویت بصری جشنواره به ما امکان می‌دهد تا جلوه‌هایی از آنچه اتفاق می‌افتد را کار کنیم. امروز روز توجه به هویت بصری است. این اتفاق حاصل چند ماه کار و جلسات و گفت‌وگو است.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی هنر در جامعه گفت: به همین علت ما در جشنواره تئاتر فجر از پویش «من صدای آب هستم» حمایت می‌کنیم، از عزیزان نابینا و ناشنوا در این جشنواره تقدیر خواهد شد امروز نیز افتخار حضور این عزیزان را در رونمایی پوستر داریم. در ایام جشنواره نیز برنامه‌هایی از جمله گردهمایی برای عزیزان روشندل خواهیم داشت.

اسدی در ادامه افزود: در سال گذشته هدف ما یکسان‌سازی هویت بصری جشنواره بود، جشنواره امسال نیز پیوندی بین هویت بصری سال گذشته و سال جاری است. شعار ما تئاتر برای همه و برجسته‌سازی این مفهوم در پوستر است. ویژگی پوستر امسال دعوت به کنش اجتماعی برای پیوستن به جشنواره و ارائه تصویری از مردم است.

وی در پایان درخواست کرد تلاش کنیم در این ایام فضای همدلانه‌ای برای تئاتر ایجاد شود. تئاتر فرصت همدلی و وفاق اجتماعی و ملی فراهم می‌کند. امسال امیدوارم این همدلی بین همه نهادهای اجتماعی و مردم در جشن انقلاب صورت بگیرد.

در ادامه عباس محبوب با نمایش فرایند طراحی پوستر این دوره از جشنواره گفت: از جمله ویژگی‌های این پوستر استفاده از نماد ماسک و فرم سی و پنجمین جشنواره، تاثیرگیری از موتیف اصیل ایرانی و نماد تئاتر در سراسر دنیا یعنی شادی و غم، قابلیت چرخش 180 درجه در عین خوانایی و استفاده از نمادهای هندسی است.

وی در ادامه افزود: در این پوستر تلاش کردیم تصاویر افراد مختلف از مردم را در قالب‌های مختلف را بگنجانیم.

سپس قباد شیوا با ابراز خرسندی از اینکه هنر گرافیک امسال در جشنواره تئاتر فجر مورد توجه قرار گرفته گفت: به نظر من رنگ‌های پوستر همه سرد است و نیازمند یک کنتراست با رنگ گرم به منظور دیده شدن در خیابان داریم. نباید اینطور القا شود که نمایشگاه عکس راه‌اندازی شده است و گرنه بقیه مسائل خوب است.

اسدی در بخش دیگر عنوان کرد: قابلیت این پوستر این است که رنگ‌های متنوعی می‌تواند داشته باشد. ما امسال در بخش به علاوه فجر پوستر جداگانه‌ای با رنگ متفاوت ارائه می‌کنیم و مخاطبان می‌توانند خودشان رنگ آن را تعیین کنند. پوستر جشنواره قابلیت تکثیر در فضای مجازی را دارد.

در پایان سعید اسدی از عباس محبوب و همکاران دفتر الف از جمله سارا صباغی، نسرین مردانی، وحید حسین‌زاده، زینب توکلی، بهزاد شهباز و آرش اشتری تشکر و تقدیر کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا