جشنواره موسیقی فجر آنلاین شد

رئیس جشنواره موسیقی فجر گفت: در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، برای اولین بار اجراها به صورت زنده و آنلاین برای مخاطبان پخش خواهد شد.

به گزارش هفت راه، صبح امروز نشست خبری جشنواره موسیقی فجر با حضور حمیدرضا نوربخش رئیس جشنواره سی و دوم و حامد عنقا مدیر سامانه کنسرت آنلاین کشور در تالار وحدت برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش در ابتدای این نشست ضمن اعلام پوشش زنده و آنلاین اجراهای جشنواره موسیقی فجر، گفت: موضوع امروز نشست، خبر خوبی است که برای اولین‌بار در جشنواره موسیقی فجر به جهت پوشش گسترده این رویداد هنری، اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، برای اولین بار اجراها به صورت زنده و آنلاین برای مخاطبان پخش خواهد شد و طی همکاری که با سامانه کنسرت‌آنلاین و حامد عنقا داشته‌ایم، قرار است شرایطی فراهم شود تا مخاطبان با هر نوع دسترسی به اینترنت بتوانند اجراهای جشنواره را تماشا کنند.

رئیس جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: عده زیادی از مخاطبان تمایل دارند تا جشنواره موسیقی فجر را تماشا کنند و اتفاقات آن را به صورت کامل دنبال کنند، اما به خاطر محدودیت مکان و مسافت و قیمت بلیط کنسرت‌ها ممکن است بسیاری امکان تماشای کنسرت‌ها را نداشته باشند. با پخش آنلاین این اجراها به ویژه برای مخاطبان شهرستانی این فرصت فراهم می‌آید تا بتوانند جشنواره موسیقی فجر را هم‌زمان با تهران دنبال کنند.

نوربخش تصریح کرد: این اتفاق می‌تواند فراگیر شود و مردم در طی سال با این امکان آشنا شده و از آن استفاده می‌کنند. این امکان جدیدی است که به اهالی موسیقی داده شده و بیشترین سهم فروش آنلاین به خود هنرمندان خواهد رسید.

حامد عنقا مدیر سامانه کنستر‌آنلاین کشور در ادامه این نشست، گفت: اردیبهشت ماه امسال موفق شدیم با کنسرت علیرضا قربانی از اولین و تنها سامانه کنسرت آنلاین کشور رونمایی کنیم و تا به امروز توانسته‌ایم اجراهای زیادی را در سالن‌های شهر تهران برگزار کنیم. مجموعه ما متشکل از چند شرکت بزرگ است که تصمیم گرفتند در عرصه موسیقی فعالیت و به اهالی آن خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با مسئولان جشنواره انجام شد، بنا شد تا سامانه کنسرت‌آنلاین، این رویداد هنری را پوشش دهد و بخشی از اجراهای چشنواره را به صورت زنده برای مخاطبان سراسر کشور و همچنین مخاطبان خارجی فراهم بیاید. با توجه به زیرساخت های ایجادشده هیچ محدودیتی برای دسترسی مخاطبان برای سامانه کنسرت‌آنلاین نخواهد بود و آنها با پایین‌ترین سطح اینترنت، بیشترین پهنای باند را داشته باشند و بتوانند اجرا را بدون هیچ مشکلی و با کیفیت مناسب تماشا کنند. تا به امروز بیش از 15 برنامه را به صورت آنلاین و زنده برگزار کرده‌ایم که در آنها کوچک‌ترین مشکل فنی نداشتیم.

مدیر سامانه کنسرت‌آنلاین در ادامه افزود: ما یک سرویس‌دهنده هستیم و نقش کنسرت‌گذار را ایفا نمی‌کنیم، ما صرفاً یک سرویس مضاعف در اختیار گروه‌های هنری قرار می‌دهیم. در ادامه هم فعالیت خودمان را در حوزه‌های سینما و تئاتر نیز گسترش خواهیم داد.

حمیدرضا نوربخش در ادامه این نشست در خصوص شرایطی که جشنواره برای دانشجویان فراهم کرده نیز گفت: امروز دسترسی دانشجویان در سایت جشنواره راه‌اندازی خواهد شد و دانشجویان با مراجعه به سایت جشنواره می‌توانند از امکاناتی که ستاد برگزاری برای آنها دیده، بهره‌مند شوند.

رئیس جشنواره موسیقی فجر در خصوص حضور موسیقی انقلاب در این جشنواره نیز گفت: ما امسال بحث موسیقی انقلاب را به صورت یک بخش ممتاز در جشنواره داریم،؛موسیقی انقلاب در جشنواره‌های قبلی کمرنگ بود، بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این دوره نقش این نوع خاص از موسیقی کشورمان را پررنگ‌تر کنیم. گروه‌های شاخصی نیز بر این اساس آثار برجسته موسیقی انقلاب را اجرا می‌کنند که با نگاه هنری‌ای که این گروه‌ها خواهند داشت، قطعاً این قطعات بسیار شنیدنی خواهند بود.

حمیدرضا نوربخش در ادامه و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تماشای زنده و آنلاین جشنواره موسیقی فجر بر روند بلیط‌فروشی تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، گفت: به اعتقاد من، تأثیر خواهد گذاشت و این تأثیر قطعاً مثبت خواهد بود. به اعتقاد ما، پوشش زنده و آنلاین کنسرت‌ها اتفاقاً یک هم‌افزایی ایجاد می‌کند و باعث رونق بیشتر بلیط‌فروشی نیز خواهد شد. ما اگر می‌آییم و دسترسی تازه‌ای را ایجاد می‌کنیم، به هیچ عنوان نباید نگرانی‌های این چنینی داشته باشیم. ما معتقدیم تماشای زنده و آنلاین رویدادهای جشنواره قطعاً قشر زیادی از مخاطبان را که تا به حال حضور در کنسرت را تجربه نکرده‌اند، ترغیب خواهد کرد تا به کنسرت‌ها بروند. به هر جهت، ما از گسترده شدن تکنولوژی نباید هراس داشته باشیم و باید از این امکانات جدید و به روز که در دنیا نیز از آن استفاده می‌شود، به نفع خودمان و موسیقی استفاده کنیم.

حامد عنقا در خصوص نحوه قیمت‌گذاری بلیط‌های آنلاین جشنواره نیز گفت: قیمت‌گذاری اجراهای آنلاین بر مبنای تصمیمی است که ستاد جشنواره می‌گیرد، اما به احتمال فراوان قیمت بلیط‌ها همان قیمتی است که ما در دیگر اجراهای آنلاین به فروش رسانده‌ایم. ما هم‌اکنون آماده آغاز بلیط‌فروشی در شهرستان‌ها هستیم و منتظر اعلام دبیرخانه جشنواره برای باز کردن بلیط‌فروشی اجراهای آنلاین هستیم. در ابتدا ما بلیط‌فروشی شهرستان‌ها را آغاز خواهیم کرد و 24 ساعت قبل از هر اجرا، بلیط‌فروشی آنلاین مخاطبان تهرانی را انجام خواهیم داد.

وی در پایان این نشست گفت:‌ برای اصحاب رسانه‌ نیز امکانی فراهم خواهد آمد که بتوانند به صورت نامحدود اجراهای جشنواره موسیقی فجر را تماشا کنند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا