عکاس«امپراطور جهنم»: در کنار علی نصیریان کم آوردم!

فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ‌طادی، از جمله پروژه‌های  سینمای ایران در سال‌های اخیر به شمار می‌رود که به نقد عملکرد حکام آل‌سعود و فلسفه و چگونگی به وجود آمدن گروه داعش و دیگر گروه‌های تندرو و رادیکال اسلامی در اروپا و امریکا می‌پردازد. ضمن اینکه نگاهی به پشت پرده‌های «پیوند عربی- عبری» و همکاری صهیونیسم بین‌الملل و خاندان آل‌سعود دارد.
 امپراطور جهنم
یکی از بخش‌های مورد توجه این فیلم، عکاسی آن است که توسط «محمد فوقانی» انجام گرفته است.

 امپراطور جهنم

فوقانی درباره روند عکسبرداری اظهار داشت: اهمیت عکسبرداری از فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» به اندازه کار در فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» اهمیت داشت و 2 ماه به طول انجامید. در واقع روند عکسبرداری هم از مرحله تست گریم تا پایان کار صورت گرفت.

 امپراطور جهنم

وی ادامه داد: کارگردان این فیلم خوش سلیقه بود و هر پلان آن عکس‌های خاصی را می‌طلبید؛ ضمن اینکه از تکنیک‌های جدیدی استفاده کردم؛ به عنوان مثال با توجه به اینکه پرده سبز بود، به خاطر همین ویژگی خلاقیت بیشتری به کار بردم و حتی می‌توانستم بک‌گراندها را سیاه و سفید کنم. همچنین عکس‌های پانورامایی از پشت صحنه این فیلم تهیه کردم.

عکاس فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» یادآور شد: در این پروژه بنده از استاد «علی نصیریان» صبر و تحمل و اخلاق و  کار حرفه‌ای را آموختم؛ شاید من قبل از این کار فکر می‌کردم، هنرمند حرفه‌ای هستم اما با دیدن علی نصیریان کم آوردم. حضور وی در این پروژه موجب دلگرمی ما بود؛ حتی در جاهایی که من لزومی نمی‌دیدم عکس بگیرم، استاد نصیریان راهنمایی می‌کرد.

 امپراطور جهنم

وی ضمن ابراز تأسف از انتخاب فیلم «امپراطور جهنم» در میان فیلم‌های بخش چشم‌انداز جشنواره فیلم فجر، گفت: با توجه به انصراف تهیه کننده اثر برای شرکت در جشنواره فیلم فجر، معلوم نیست چه برنامه‌ای برای این عکس‌ها خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا