داوران بخش سینمای مستند جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

اسامی هیات داروان بخش سینمای مستند سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. بر اساس حکم محمد حیدری پنج داور این بخش از مستندسازان معرفی شدند که از چهره‌های شناخته شده سینمای مستند و فعالان در این زمینه هستند و منوچهر طیاب مستندساز کهنه‌کار شاخص‌ترین چهره هیات داوری است.

به گزارش هفت راه، با حکم محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، منوچهر طیاب، روبرت صافاریان، مهدی باقری، محمدعلی فارسی و رامین حیدری‌فاروقی به عنوان اعضای هیأت داوران بخش مسابقه سینمای مستند این دوره از جشنواره معرفی شدند.

منوچهر طیاب از چهر‌ه‌های معتبر و سرشناس سینمای مستند و دانش‌آموخته رشته معماری از دانشگاه فنی وین و تحصیل کرده رشته کارگردانی سینما و تلویزیون و طراحی صحنه از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی وین است. این فیلمساز ساخت بیش از 90 فیلم مستند را در کارنامه خود دارد.

روبرت صافاریان دیگر داور بخش مستند جشنواره فجر منتقد، مدرس و تحلیل‌گر فیلم و دانش‌آموخته رشته کارگردانی است. او نگارش و ترجمه ده‌ها نقد و مقاله درباره سینما و سینمای مستند در نشریات سینمایی را در کارنامه دارد و عضو هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف بوده است.

مهدی باقری عضو دیگر این هایت مستندساز، تدوین‌گر و عکاس است که آثار او در حوزه بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و محمدعلی فارسی تهیه کننده، کارگردان، تدوین‌گر و از جمله همکاران شهید آوینی بوده است. رامین حیدری‌فاروقی نیز به عنوان منتقد، پژوهشگر و مستندساز در این هیات داوری حضور دارد.

سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر از دهم تا بیست و یکم بهمن ماه برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا