ایوبی برکنار شد/ انتصاب «محمدمهدی حیدریان» به ریاست سازمان سینمایی

حجت الله ایوبی پس از مدیریت ضعیف و غیرقابل قبول از ریاست سازمان سینمایی برکنار شد و محمدحسین حیدریان که سوابق مدیریت سینمایی و هنری دارد بر این مسند تکیه زد.

به گزارش هفت راه، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی که در دولت یازدهم مدیریت این سازمان را برعهده داشت بعد سه سال و نیم مدیریت ناکارآمد از سمت خود برکنار شد.

حجت الله ایوبی در حالی با نظر وزیر ارشاد از کار خود برکنار شد که مدیریت وی در سازمان سینمایی همواره با اعتراض سینماگران همراه بوده است و از ماه های قبل نیز خواستار برکناری وی از این مسند شدند.

دیروز اخباری مبنی بر استعفای ایوبی منتشر شد که به صراحت توسط او تکذیب شد و همین امر باعث شد تا به جای استعفای آبرومند، وی برکنار شود.

ایوبی که دوران مدیریت وی بر سازمان سینمایی همواره با ناکارآمدی، فرافکنی، پرونده سازی، مشاعره و … همراه بود، دوره ای تاریک را برای تاریخ سینمای ایران تحت مدیریت خویش ثبت نمود.

محمدمهدی حیدریان که روز شنبه ۲۰ آذرماه سال جاری به عنوان مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بود، با حکم سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی انتخاب شد.

در حکم سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محمدمهدی حیدریان آمده است:

«نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری منصوب می شوید.

در بخش دیگری از این حکم آمده است:

انتظار دارد ضمن بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود و تعامل و گفت و گو با نیروهای کارآمد و موثر در رشد و اعتلای سینمای متعهد ایران اسلامی، در راستای افزایش انسجام در تولیدات دیداری و شنیداری و ایجاد فرصت های جدید برای حضور فعال در جشنواره های بین المللی، تحول در فرآیند برگزاری جشنواره های ملی، توجه به تولیدات متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسخگویی به مسایل اجتماعی جامعه ایران و بازنگری در ساختار مدیریت سینمایی کوشا باشید.

توفیق جناب عالی را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.»

محمدمهدی حیدریان پیش از این نیز در حوزه اجرایی حضور داشته و جزو نیروهایی است که پس از انقلاب فرهنگی و از طریق مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی (تل فیلم) آموزش دیده و وارد حوزه های مدیریتی سینما شده است. برخی سوابق وی بدین شرح است:

مدیرکل همکاری‌های سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر عامل سیما فیلم

-مدیر شبکه جهانی جام جم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و سمعی و بصری

رییس گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر

معاون ریاست فرهنگستان هنر (در حوزه موسیقی ـ تئاتر و ادبیات نمایشی ـ‌ سینما ـ چندرسانه‌ای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا