بودجه هایی که به سادگی به «یغما» می روند / آیا مسئولان نهاد انقلابی با شناخت کامل تصمیم به همکاری با ترانه سرای ضد انقلاب گرفته اند؟

خبر همکاری یکی از نهاد های انقلابی با «یغما گلرویی» ترانه سرای ضد انقلاب و مسئله دار حواشی فراوانی را در رسانه ها به وجود آورد اتفاقی که باعث شد یکی از مسئولان این سازمان در خصوص آن مصاحبه کند و به برخی از ابهامات پاسخ دهد.
مسئول روابط عمومی این نهاد انقلابی در این باره می گوید:« یکی از مواردی که دغدغه جریان فرهنگی انقلاب اسلامی بوده، برخورد حساب شده، هوشمندانه و منصفانه با هنرمندان بوده است. همین اتفاق باعث آن شده که برخی از کسانی که اساسا ژست ضد انقلاب یا ضد دینی نداشته اند به خاطر بی مهری هایی که دیده اند از نظام دلزده شوند و در حالی که می شد با مدیریتی صحیح، سوءتفاهم های به وجود آمده برای ایشان را حل و فصل کرد، این اتفاقات سبب خروج آن ها از کشور و پیوستن به جریانات ضد انقلاب شد. »
اگر چه روابط عمومی این نهاد تلاش کرده تا با بیان اینکه مراقب مکدر نشدن خاطر  عده ای از نظام باشیم و سؤتفاهم ها را بر طرف کنیم به نوعی این تصمیم را توجیه کند اما نگاهی به سوابق «یغما گلرویی» نشان می دهد که نقد ها به او اندکی بیش از یک سؤتفاهم ساده هستند.
همکاری او با شاهین نجفی یکی از متفاوت ترین فعالیت های بارز ضد نظام اوست.  «شاهین نجفی» خواننده و سازنده کلیپ موهن علیه امام هادی(ع) که از دوره اصلاحات به راه‌اندازی گروه‌های موسیقی زیرزمینی در رشت و تهران پرداخت، به سبب اشاعه فحشا و فساد با شکایت شاکیان خصوصی شامل چند خانواده، دو بار در ایران دستگیر شد. چند سال پیش بود که در ترانه ای به امام هادی (ع) اهانت کرد تا حکم ارتداد او توسط مراجع اعلام شود پس از اعلام این حکم نیز از ترس مجازات سنگینش به آلمان گریخت. اما شاهین نجفی کسی بود که گلرویی او را برادر خود نامید و گفت:«به برادرم شاهین نجفی… تو شبیه برادرم هستی، یه برادر که وارث درده، یه برادر که مثل من عمری، زیر ساتور زندگی کرده!»
یغما گلرویی در کنار شاهین نجفی خواننده مرتد
همچنین پیش تر گلرویی کلیپی با عنوان “رهایی” ساخت و در فضای مجازی منتشر کرد. کلیپی که مجوزی نداشت و در آن اشاره های مشخصی برای زن ایرانی وجود داشت. تصاویری از زنان برهنه ای نظیر گلشیفته فراهانی که نمادی از آزادی معرفی می شوند.
این ها در حالی است که یغما گلرویی حتی تا سال 92  هم ترانه های سیاسی ضد انقلاب سروده است. یکی از مشهورترین آن ها که آشکارا جمهوری اسلامی را متهم به رفتار های ظالمانه می کند ترانه «یه دختر» است که ابراهیم حامدی و شادمهر عقیلی خواننده های ضد انقلاب لس آنجلس نشین آن را خوانده اند. خوانندگانی که همکاری های متعددی با این ترانه سرای مسئله دار داشته اند.
اگر چه رفتار ها و مواضع سیاسی و فرهنگی عجیب او همچنان ادامه دارد با این وجود یکی از مسئولان تصمیم گیر حوزه موسیقی در آن نهاد انقلابی در صفحه شخصی خود به گلرویی ابراز علاقه کرده و در خصوص او نشوت: «نمی توانم، نمی توانم شاعری را که از شهید سروده دوست نداشته باشم.» حال آنکه رسالت این مجموعه حمایت، همکاری و تقویت هنرمندان انقلابی است.
همه این ها  در حالی است که اخیراً هم ترانه ای از گلرویی با صدای خواننده زن زیرزمینی منتشر شده و گلرویی هم آن را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرده است. اتفاقی که نشان می دهد او کم ترین تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنان رفتار های خارج از قاعده اش ادامه دارد.
اما سؤالی که به وجود می آید این است که این نهاد هایی که موظف به تولید آثار انقلابی و حمایت از هنرمندان انقلابی هستند تا کجا می خواهند دایره جذب را باز کنند؟ دایره ای که به نظر آن قدر قطرش افزایش پیدا کرده که یغما گلرویی ضد انقلاب نیز در آن جا می گیرد. آن هم در حوزه ای مثل شعر که هنرمندان انقلابی در آن از جایگاه بالایی برخورداند و مورد رجوع بسیاری از خواننده های پاپ داخلی قرار می گیرند.
منبع:رجا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا