سریال سازی تام هنکس درباره ترامپ

بعد از تهیه کردن سریال‌های «گروه برادران» و «پاسیفیک» برای یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های کابلی آمریکا یعنی اچ‌بی‌او، حالا تام هنکس با همراهی تیم سازنده سریالی قدیمی با حضور جولین مور در نقش سارا پیلین، یک مینی سریال دراماتیک درباره نبرد بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ تولید می‌کند.

به گزارش بانی فیلم به نقل از گاردین، تام هنکس قرار است یک مینی سریال برای شبکه اچ‌بی‌او بسازد و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سال 2016 را دراماتیزه کند.این سریال با اقتباس از کتابی نوشته مارک هالپرین و جان هایلمن نوشته می‌َشود که هنوز منتشر نشده است. آثار این دو نفر تا به حال همچنین الهام بخش ساخته شدن فیلم سینمایی سال 2012 «Game Change» هم بوده که جولین مور و سارا پیلین و اد هریس و جان مک کین در آن نقش آفرینی کردند و برنده پنج جایزه امی هم شد.این فیلم جدید همچنین از همان کارگردان فیلم قبل یعنی جی روچ استفاده می‌کند که بیشتر به خاطر آثار کمدی‌اش از جمله «آستین پاورز» و «ملاقات با والدین» شناخته می‌شود. لن آماتو، رئیس کمپانی اچ بی او می‌گوید این فیلم با جزییات کامل، خاص‌ترین و با تأثیرترین رخداد در سیاست مدرن آمریکا را به تصویر می‌کشد.

علاوه بر این، پروژه جدید ادامه‌ای خواهد بود بر رابطه‌ بین هنکس و این شبکه کابلی؛ او سریال‌های «گروه برادران»، «پاسفیک» و یک سریال جدید دیگر درباره جنگ جهانی دوم را تهیه کرده است. البته این تنها سریالی نیست که در مورد پیروزی شوکه کننده دونالد ترامپ در دست ساخت است. رایان مورفی از همین حالا اعلام کرده که فصل بعدی سریال «داستان ترسناک آمریکایی» حول محور انتخابات ریاست جمهوری می‌چرخد و تیم سازنده فیلم «سی دقیقه پس از نیمه شب» هم اعلام کرده که یک مینی سریال در همین مورد می‌سازد.علاوه بر این، هالپرین و هایلمن مجموعه‌ای جدید از سریال مستند سیاسی‌شان یعنی «سیرک» را در شبکه شوتایم روی آنتن خواهند بود. این سریال 100 روز اول ریاست جمهوری ترامپ را پوشش می‌دهد و از روز نوزدهم ماه مارس پخش خواهد شد.

این در حالی است که به تازگی اعلام شد تام هنکس بازیگر فیلمی خواهد بود که استیون اسپیلبرگ قصد دارد درباره پنتاگون بسازد. این فیلم با عنوان «پست» بر مساله چالش‌های روزنامه‌نگارانه با دولت در سال 1971 تمرکز شده است و اسپیلبرگ قصد دارد تا با کارگردانی تام هنکس و مریل استریپ دو بازیگر برنده اسکار درامی درباره اسناد پنتاگون بسازد.این فیلم درباره بن بردلی سردبیر واشنگتن پست و کاترین گراهام ناشر است که سال 1971 دولت را برای گزارشی درباره اسناد جنجالی به چالش کشیده‌اند. هنکس در نقش بردلی و استریپ در نقش گراهام بازی خواهند کرد.

این بازیگر هالیوودی پیش از انتخابات و در تبلیغ برای فیلم «دوزخ» با اشاره به مسائل سیاسی و تبلیغات ترامپ گفته بود: ایده حل کردن مشکلات پیچیده با راه حل‌های ساده گرایانه عاقلانه نیست و گفته بود از این می‌ترسد که جهل سیاسی و عمومی گسترده بزرگترین تهدید برای بشریت باشد.هنکس گفته بود: فقط به اتفاق‌هایی که در خاورمیانه افتاد فکر کنید یا تصمیمی که ما آمریکایی‌ها باید هر چهار سال بگیریم، و به همین دلیل از رأی دهندگان درخواست کرد تا خود را آموزش دهند و سعی کنند از به وقوع پیوستن سناریوهای مرگباری جلوگیری کنند که در این فیلم به نمایش گذاشته می‌شوند.

هنکس در جشنواره فیلم رم و پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز انتخابات را به سیرک تشبیه کرده و گفته بود: این برای من شبیه یک سیرک است. هر چهار سال یک بار، یک سیرک وارد سراسر آمریکا می‌شود. هر چهار سال یک بار ما درباره این که چه کسی باید رهبری را به دست بگیرد تصمیم می‌گیریم. گاهی شرایط طوری است که انگار سر چهارراه ایستاده‌ایم. همه چیز شبیه یک چهارراه‌ است. اغلب اوقات تبی از ترس و اضطراب همه جا را می‌گیرد. بعضی وقت‌ها همه چیز موجه است و گاهی هم همه چیز سازمان دهی شده است.

این بازیگر که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد از ترامپ با عنوان یک خود شیفته یاوه سرا که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری جلو آمده یاد کرده بود.تام هنکس تأکید داشت شخصیت ترامپ از آنهایی است که به کرات تلاش کرده‌اند تا در سیاست آمریکا جایی داشته باشند، اما آنها خارج از قدرت هستند و مردم نباید بگذارند پوپولیست‌ها جلو بیایند. این سیرک امسال هم راه افتاده و هر نوع تبلیغی برای این کمپین به معنی افتضاحی از جهل و نادانی است.تام هنکس در حالی که در جریان انتخابات از هواداران دموکرات‌ها بود پس از انتخابات و پیروزی ترامپ، به مخاطبان در نیویورک گفته بود: ما به جلو حرکت می‌کنیم. اگر این کار را نکنیم تاریخ درباره ما چه خواهد گفت؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا