اعلام ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه یک سیما

مدیر گروه معارف اسلامی شبکه یک، ویژه برنامه های این شبکه را برای پخش در ماه مبارک رمضان اعلام کرد. «ماه خدا» و شهر «یکتایی» از جمله این برنامه ها است.

به گزارش هفت راه، حجت الاسلام حسین رحیم زاده گفت: شبکه یک مانند هر سال این افتخار را دارد که همزمان با آغاز ماه رمضان و زمانی که روزه داران پای رسانه نشستند، میزبان ارائه مائده های معنوی از سوی رسانه ملی باشد. او ادامه داد: مانند هرسال برنامه های شبکه یک از سحر ماه مبارک با پخش برنامه «ماه خدا» آغاز می شود. این برنامه زنده هر شب حوالی ساعت 2 بامداد به مدت تقریبی 140 دقیقه با اجرای حسن سلطانی آغاز می شود. امسال دوازدهمین سالی است که ما در شبکه یک برنامه سحرگاهی را پخش می کنیم و تلاش شده است که با ساختاری متفاوتی این برنامه برای مردم عزیر ارائه شود و تلاش کردیم یک برنامه خوب را در تلویزیون با تصویری زیبا روی آنتن ببریم.

مدیرگروه معارف اسلامی شبکه یک اظهار داشت: شکل اجرای برنامه ماه خدا بدین صورت است که 60 درصد برنامه در استودیو و بصورت زنده و 40 درصد دیگر پلی بک هایی است که محتوای ادعیه و مباحث کارشناسی دارد. در استودیو ما سه مجری خواهی داشت که آقای سلطانی مجری مستر و اصلی هست و آقای امیری اسفندقه بعنوان ادیب و شاعر و هنرمند در کنار آقای سلطانی خواهد بود و ما هر شب یک مهمان مولفی را در برنامه خواهیم داشت که بحث های کارشناسی را آقای اسفندقه بر عهده خواهد داشت. البته مجری سوم هنوز مشخص نشده است. او یادآور شد: در بخش پلی بک ها، بیشتر مناجات ها و آوازهای عرفانی با اجرای هنرمندانی مانند حسام الدین سراج خواهیم داشت و به مرور هنرمندان دیگری نیز به برنامه اضافه خواهند شد.

در بخش ادعیه هم سعی شده بهترین ادعیه که دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی هست را به بهترین نحو پخش کنیم. حجت الاسلام رحیم زاده تصریح کرد: هر شب مفسر فرزانه، حضرت آیت الله جوادی آملی، یک آیه از سوره دخان را برای مخاطبان تفسیر خواهند کرد. پس از اذان صبح هم ما روزانه یک جزء از قرآن کریم را از مشهد مقدس پخش می کنیم. او افزود: هر روز پس از برنامه فرمول یک به مدت یک ماه سخترانی مذهبی را روی آنتن می بریم. 10 روز اول حجت الاسلام والمسلمین خاتمی و 20 روز بعد هم سخنرانی مرحوم آیت الله خوشوقت پخش می شود. مدیر گروه معارف اسلامی از پخش ویژه برنامه آفتاب شرقی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این ایام، آفتاب شرقی با مباحث دینی و مذهبی و مرتبط با این ماه عزیز از قبل از اذان ظهر آغاز و تا دقایقی بعد از اذان ظهر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رحیم زاده در پاسخ به این سوال که آیا برای لحظات افطاری برنامه ای پیش بینی شده است یا خیر عنوان کرد: هر شب و بعد از بخش خبری ساعت 19 تا هنگام اذان مغرب، برنامه شهر یکتایی به مدت تقریبی 70 دقیقه بطور زنده از شبکه یک پخش می شود. در این برنامه سعی می شود برخی از مباحث مهم حوزه های معارفی و اعتقادی را برای بینندگان عرضه کنیم. در خلال روز هم تلاشمان این هست که گزیده هایی از برنامه سحرگاهی ماه خدا رو بازپخش کنیم. او افزود: طبیعتا سایر برنامه های شبکه یک هم مثل فرمول یک و خانواده یک، به تناسب ماه رمضان، برنامه هایی را پخش کنند. مدیرگروه معارف اسلامی در پایان از مخاطبان برنامه های شبکه یک خواست نقطه نظرات و پیشنهادات خودشان را در روزهای ابتدایی که این برنامه ها را مشاهده می کنند، به شبکه یک اطلاع دهند تا بتوان نقاظ ضعف و قوت آنها را برطرف یا ارتقاع داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا