خداحافظی دنیل دی لوییس از بازیگری

دنیل دی لوییس بازیگر فیلم‌های «خون به پا خواهد شد» و «لینکلن» با دنیای بازیگری خداحافظی کرد. او که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و گزیده‌کارترین بازیگران نسل خودش شناخته می‌شود در اقدامی غافلگیرکننده اعلام کرده قصد دارد خودش را بازنشسته کند. دی لوییس تا امروز سه بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده و در کارنامه چهل ساله‌اش از بازی در نقش رییس جمهور و نویسنده گرفته تا رهبر تبهکاران به چشم می‌خورد. این بازیگر 60 ساله هنوز یک فیلم اکران نشده به کارگردانی پل توماس اندرسن دارد که عنوانش مشخص نیست اما در دنیای مد و لباس می‌گذرد و از 25 دسامبر امسال روانه پرده سینماها می‌شود.

به گزارش «ورایتی»، دنیل دی لوییس هیچ دلیل مشخص و واضحی برای تصمیم عجیب و ناگهانی خود عنوان نکرده است. در بیانیه‌ای که لزلی دارت سخنگوی دی لوییس در اختیار رسانه‌ها قرار داده، این خبر جنجالی تایید شده است: «دنیل دی لوییس از این پس به عنوان بازیگر کار نخواهد کرد. او بی‌نهایت قدردان همه همکارانش و مخاطبانش در طول این سال‌هاست. این یک تصمیم شخصی است و توضیح بیش‌تری در این زمینه نه از سوی دی لوییس و نه هیچ‌یک از نمایندگانش ارایه نخواهد شد.»

دی لوییس تنها بازیگری است که سه جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول را در کارنامه دارد. او آخرین‌بار با درام تاریخی «لینکلن» (2012) استیون اسپیلبرگ و بازی در نقش شانزدهمین رییس جمهور امریکا موفق به دریافت جایزه آکادمی شد. دی لوییس همچنین برای بازی در فیلم «خون به پا خواهد شد» (2007) و بازی در نقش کریستی براون نویسنده و هنرمند در فیلم «پای چپ من» (1989) جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول را به خانه برد. همزمان، دو نامزدی جایزه اسکار هم در کارنامه این بازیگر گزیده‌کار به چشم می‌خورد: یکی برای «دار و دسته نیویورکی» و دیگری برای «به نام پدر».

دی لوییس که در حرفه خودش به تردستی و استادی در درآوردن نقش‌های مختلف معروف است، زمانی برای بازی در فیلم «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» زبان چکی آموخت و برای به تصویر کشیدن خشم پنهان شخصیتش در «دار و دسته نیویورکی» به موسیقی امینیم گوش می‌داد. او برای بازی در نقش براون در «پای چپ من»، تا مدت‌ها روی ویلچر می‌نشست تا بتواند نقش یک انسان مبتلا به فلج مغزی را به درست‌ترین و باورپذیرترین شکل ممکن اجرا کند.

دی لوییس که فرزند سی‌سیل دی لوییس شاعر و جیل بالکن بازیگر انگلیسی است، اولین‌بار در سن 14 سالگی در فیلم «یک‌شنبه، یک‌شنبه خونین» (1971) نقشی فرعی را ایفا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا