مجلس مکلف است جلوی هر فیلم ضدارزشی را بگیرد/ضعف نظارت وزارت ارشاد بر فیلم‌ها

احمد سالک با تاکید براینکه مجلس مکلف است که جلوی هر ضدارزشی را بگیرد، گفت: ما می‌گوییم مبانی اجرایی و محتوایی مطابق با مبانی دینی و انقلابی ما باشد چراکه نمی‌توانیم شاهد فیلم‌های ضدارزشی باشیم و حرفی نزنیم.

به گزارش هفت راه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در پاسخ به سؤالی در مورد محتوای فیلم «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» با بیان اینکه به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این فیلم را به تماشا نشستیم، گفت: من این فیلم را فیلم موفقی نمی‌بینم، اشکالات عمده و راهبردی دارد. اگر قرار است فیلم تخریب ارزش‌ها و انسان‌های ارزشمند باشد، این مطلوب ملت ما براساس انقلاب اسلامی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه “مجلس در شورای پروانه ساخت و پروانه اکران، نماینده دارد و حق اظهارنظر خارج از آن را ندارد” با اشاره به اینکه برخی با چنین مطالبی بلند پروازی می‌کنند، مجلس مکلف است که جلوی هر ضدارزشی را بگیرد، افزود: از فیلم‌نامه‌نویسی تا تهیه و اکران؛ باید نظارت بر تمام مسائل را داشته باشیم ولی ما ضعف نظارت وزارت ارشاد بر فیلم‌ها را به وضوح می‌بینیم و دلیل آن تولید و نمایش چنین فیلم‌هایی است.

‌سالک با بیان اینکه کسانی که می‌گویند نماینده حق اظهار نظر در مورد این مسائل را ندارد، دوستانه عرض می‌کنم که باید بروند قانون را مطالعه کنند، گفت: هیچ تشکیلاتی در این مملکت نمی‌تواند مانع نظارت مجلس شود.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند آزاد باشند و هرچه تولید کردند به‌خورد ملت دهند که این درست نیست، تصریح کرد: خواسته ما توقف اکران در این مرحله نیست، بلکه خواستار اصلاح آن هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخی ممکن است به دلیل این اعتراض به محتوای موجود در فیلم، آدرس غلط داده و بگویند که نمایندگان ضد هنر هستند، ابراز داشت: ما می‌گوییم مبانی اجرایی و محتوایی مطابق با مبانی دینی و انقلابی ما باشد، نمی‌توانیم شاهد فیلم‌های ضد ارزشی باشیم و حرفی نزنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا