«طلبه‌» پرمخاطب فضایِ مجازی، پرفروش شد

 یکی از بسترهایی که بسیاری برای جذب مخاطب از آن استفاده می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی است. این موجب می‌شود که این قبیل افراد در زمانی که آثارشان منتشر می‌شود با استقبال بسیاری روبرو شود. البته نه در مقام تایید و نه رد آنها هستیم اما هیچ دلیلی برای خوب یا بدن بودن آثارشان نیست و فقط این استقبال است که آنها را بر سر زبان‌ها می‌اندازد.

حجت‌الاسلام محمدرضا حدادپور جهرمی یکی از آنهایی است که مخاطبان بسیاری در فضای شبکه‌های اجتماعی دارد و چندی است آثار او با استقبال بسیار زیاد مخاطبان مواجه شده است. این طلبه در کانال ارتباطی خود با مخاطبانش مضووعات مختلفی را طرح می‌کند و علاوه بر آن برخی از دست‌نوشته‌های داستانی یا غیرداستانی خود را نیز در کانالش منتشر می‌کند. این طلبه طی این مدت با آثاری نظیر «حیفا» و «کف خیابون» توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این دو کتاب نیز طی هفته‌های متمادی در میان پرفروش‌ها بوده است.

ردیف عنوان
پرفروش اول ملاصالح
پرفروش دوم سلام بر ابراهیم – کف خیابون
پرفروش سوم آن بیست و سه نفر – کار باید تشکیلاتی باشد – آخرین نخست وزیر – حیفا

هفته دوم مرداد 96 را باز هم باید هفته پرفروش شدن آثار معرفی شده در پویش کتابخوانی «روشنا» دانست. پویشی که تا کنون بیش از هشت دوره از آن برگزار شده و توانسته به آمارهای جالب توجهی در این مسیر دست پیدا کند. آمارهایی که نشان از موفقیت این پویش در فروش دارد. «ملاصالح» و «آن بیست و سه نفر» دو کتابی هستند که در این دوره معرفی شدند و در مدت دو هفته از آغاز این پویش توانستند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

ردیف عنوان
نویسنده اول محمدرضا حدادپور جهرمی
نویسنده دوم رضیه غبیشی
نویسنده سوم جواد موگویی – محسن عباسی ولدی – احمد یوسف‌زاده

هفته دوم مرداد را باید هفته پرفروش شدن آثار مرتبط با دهه کرامت دانست. آثاری که مرتبط با امام رضا(ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه(س) بود. این هفته به خاطر تقارن ولادت این دو نور بازار کتاب نیز کتاب‌های مرتبط را بیشتر فروخت.

از نکات جالب توجه در این هفته پرفروش شدن یک ناشر خصوصی در میان ناشران دولتی است. شاید عنوان شود که انتشارات «شهید کاظمی» که سال گذشته به عنوان ناشر برگزیده معرفی شده بود، به خاطر پویش «روشنا» پرفروش شده، اما این سوال ایجاد می‌شود، چرا انتشارات «سوره مهر» که یک کتاب از این ناشر نیز در «روشنا» حضور دارد با اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفته است. این در حالی است که انتشارات سوره مهر از حجم کتاب‌های مزین به تقریظ رهبر انقلاب بهره‌مند است و از نظر تنوع آثار نیز با آثار هیچ ناشری در جبهه فرهنگی انقلاب برابری نمی‌کند. این سوالی است که مدیران این نشر باید پاسخ دهند.

ردیف عنوان
ناشر اول شهید کاظمی
ناشر دوم سوره مهر
ناشر سوم دفتر نشر معارف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا