پلنگ طلایی لوکارنو به فیلمساز چین رسید

هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو روز گذشته با اهدای جوایز در رشته‌های مختلف به فیلمسازان و هنرمندان از سراسر جهان به کار خود پایان داد.

به گزارش هفت راه، بینگ این جایزه ببر زرین را برای مستند خانم فنگ (Mrs Fang) دریافت کرد. این مستند روزهای آخر زندگی زنی را نشان می‌دهد که خانواده‌اش او را از خانه‌ی سالمندان به خانه می‌آوردند و تا زمان مرگش از او پرستاری می‌کنند. بینگ از مستندسازان به‌نام کشور چین است ودر دوره‌ی قبل این جشنواره از اعضای هیات داوران بود.

جایزه ویژه هیات داوران به فیلم رفتار خوب (Good Manners)  از برزیل رسید.این فیلم که در ژانر وحشت و با همکاری دو کارگردان، مارکو دوترا و جولیانا روجاس، ساخته شده است.

اف. جی. اوسانگ از کشور فرانسه جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم ۹انگشتی (۹ Fingers) دریافت کرد.

ایزابل هوپر، بازیگر فیلم او (Elle)، جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را برای بازی در نقش خانم هیده (Mrs. Hyde) در فیلمی به همین نام دریافت کرد. این فیلم محصول کشور فرانسه و کارگردانی سرژ بوزو آن را کارگردانی کرده‌ است.

بازیگر دانمارکی فیلم برادران زمستان (Winter Brothers)، الیوت کراست، جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را به‌دست آورد.

جایزه بهترین فیلم اول به فیلمی درام از گرجستان تعلق گرفت. مادر ترسو (Scary Mothe) نام این فیلم به کارگردانی آنا اورشادز است. کمپانی ساعت سواچ حامی مالی این جایزه بود. و جایزه هفته منتقدین به فیلم خانواده (The Family) از کشور اسلوونی به کارگردانی روک بایسک رسید.

جایزه ویژه هیات داوران به ریاست فیلم‌ساز مصری، یوسری نصراله، به فیلم میلا (Milla) محصول مشترک کشور پرتقال و فرانسه به کارگردانی ولری ماسادین رسید و جایزه کارگردان فیلم اول به دا هوان کیم از کره جنوبی برای فیلم اولین پیچ (The First Lap) تعلق گرفت.

جایزه ۴۱ هزار دلاری این جشنواره هم به فیلم ¾ محصول مشترک آلمان و بلغارستان به کارگردانی ایلین متف رسید.

این فستیوال با اکران مستندی به نام گوتارد-یک زندگی، یک روح (Gotthard – One Life, One Soul) درباره یک گروه راک اهل سوییس به کار خود پایان داد.

جشنواره لوکارنو به مدت ۱۰ روز در جنوب کشور سوییس برگزار می‌شود و پذیرای فیلم‌سازان، بازیگران و علاقه‌مندان به سینما از سراسر دنیا است.

منبع: فیلم‌نت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا