فیلم انتخابی ضرغامی در «سینما یک» ماورایی است

این هفته برنامه «سینما یک» میزبان سید عزت‌الله ضرغامی است؛ ضرغامی متولد ۱۳۳۸ تهران، تاکنون عهده‌دار مسوولیت‌های فرهنگی چون معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان صدا و سیما بوده است.

به گزارش ایسنا، از آنجا که در سری جدید برنامه «سینما یک» به تهیه‌کنندگی و سردبیری غلامعباس فاضلی، منتقد و نویسنده سینمایی، از شخصیت‌های فرهنگی مختلفی برای حضور در برنامه دعوت می‌شود، این هفته ضرغامی در «سینما یک» حضور خواهد یافت تا درباره فیلم مورد علاقه‌اش در استودیوی برنامه به گفتگو بنشیند. او یک فیلم سینمایی محصول ۱۹۹۰ را به عنوان فیلم پیشنهادی‌اش برگزیده است که دارای جنبه‌هایی هیجانی و ماورایی است.

بخش دیگری از «سینما یک» این هفته در دفتر کار ضرغامی به صورت مستند فیلمبرداری شده است و ضرغامی در این قسمت به شرح خاطرات شخصی اش از سینما، علاقه به سینما از دوران نوجوانی، و همچنین مراودات اش با برخی فیلمساران مهم سینمای ایران پرداخته است.

همچنین در «سینما یک» این هفته ضرغامی درباره تعداد دیگری از فیلم‌های مورد علاقه‌اش در تاریخ سینما که محدوده متنوعی را دربرمی‌گیرد، سخن گفته است.
در بخش دیگری از «سینما یک» این هفته فیلم‌هایی آرشیوی از زمان معاونت سینمایی ضرغامی به نمایش درمی‌آید که حضور هنرمندان مهم سینمای کشور در آن خاطره‌برانگیز است.

این یازدهمین قسمت از سری جدید برنامه «سینما یک» است که با اجرای غلامعباس فاضلی و به سردبیری و تهیه کنندگی او روی آنتن می رود.

بنابه گفته غلامعباس فاضلی، در این سری از برنامه تلاش زیادی شده است تا شخصیت‌های فرهنگی متعددی با سلیقه های گوناگون و در طیف‌های فرهنگی متفاوت در «سینما یک» حضور پیدا کنند.

فریدون جبرانی، دکتر احمد ضابطی جهرمی، عزیزالله حاجی مشهدی، سعید قطبی زاده، احمد طالبی نژاد، حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر سیدمحسن فاطمی، خسرو دهقان، سعید مستغاثی، و جواد طوسی ۱۰ نفر مهمان برنامه‌های قبلی «سینما یک» هستند که از شبکه یک سیما پخش شده است.

بنا به گفته فاضلی، «سینما یک» در برنامه‌های آتی خود شاهد حضور چهره‌های فرهنگی و سینمایی متنوعی خواهد بود.

برنامه «سینما یک» پنجشنبه شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این برنامه در گروه تأمین برنامه شبکه یک سیما تولید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا