حذف 2 فیلم از فهرست کاندیداهای «بهترین فیلم» جشن خانه سینما

با توجه به عدم رعایت آئین نامه آکادمی، دبیر هیات رئیسه انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران تصمیم به حذف 2 فیلم از فهرست کاندیداهای بهترین فیلم جشن خانه سینما گرفت.

به گزارش هفت راه، براساس آئین نامه آکادمی تنها فیلم هایی امکان نامزد شدن در بخش بهترین فیلم را دارند که در بخش کارگردانی و فیلمنامه نامزد باشند با توجه به عدم رعایت آئین نامه دبیر جشن هیات رئیسه انجمن عالی هنرهاو فنون سینمای ایران تصمیم به حذف دو فیلم «نفس» و «برادرم خسرو» که حایز شرایط نبودند، گرفت. این تصمیم در هیچ دوره ای برگزاری جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر مسبوق به سابقه نبوده است.

متن نامه تورج منصوری دبیر هیات رئیسه انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران به شرح ذیل است:

جناب آقای سید غلامرضا موسوی

نماینده محترم شاخه تهیه کنندگان در هیات مؤسس انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران

با سپاس فراوان از تلاش صمیمانه و بی وقفه شما و همکارانتان در شاخه تهیه کنندگان و با اذعان به کیفیت دو فیلم « نفس » و « برادرم خسرو » ، بر اساس بند پنج ماده ی پنج آئین نامه ی جشن نوزدهم مبنی بر نظارت بر اجرای دقیق آئین نامه ، این هیات ناگزیر است با استناد به بند 1 از ماده ی 8 ، دو فیلم یاد شده را از انتخاب تهیه کنندگان جهت داوری در بخش بهترین فیلم حذف نماید . بدیهی ست تلاش آقایان محمد حسین قاسمی و سعید ملکان به عنوان تهیه کنندگان این دو فیلم با ارزش هرگز از نظر اعضای هیات مؤسس دور نمانده و این تصمیم صرفا به منظور تطبیق داوری با آیین نامه جشن نوزدهم اتخاذ گردیده است .

با احترام و آرزوی توفیق

تورج منصوری

دبیر هیات رئیسه انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا