فارابی برای بازگشت پول یک فیلم تا مرز بازداشت من پیش رفت

این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیان کرد: من روزی برای ساخت فیلمی ۲۰ میلیون تومان از فارابی گرفتم، فارابی برای برگرداندن این پول تا بازداشت من پیش رفت.

به گزارش هفت راه، نشست خبری فیلم سینمایی « پیشونی سفید 2» صبح امروز سه شنبه 14 شهریورماه با حضور سید جواد هاشمی (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده)، ترلان پروانه (بازیگر) در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

سید جواد هاشمی در این نشست گفت: آهوی پیشونی سفید1 آرزویی برای معلم آموزش و پرورش بود، من سالها معلم آموزش و پرورش بودم و دغدغه داشتم که کاری را برای کودکان و نوجوانان تولید کند. جدا از این موضوع تصمیم داشتم با این فیلم به بچه ها بیاموزیم که باید تفاوت خوبی و بدی را بشناسیم. متاسفانه ما بچه های سرزمین ما را رها کرده ایم و انتظار داریم که تمام هنجارهای اجتماعی را بشناسند. من ادعا می کنم که آهوی پیشونی سفید پرهزینه ترین اثر کودک و نوجوانی بوده که تا کنون ساخته شده است. چرا که نمی خواستیم اثر دم دستی برای بچه ها تولید کنیم. در حال حاضر ما بازیگران آهوی پیشونی سفید 3 را انتخاب کرده ایم که در زمان مشخص آن را شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما داستان آهوی پیشونی سفید 2 را از 5 سال بعد آغاز کرده ایم؛ مانند واقعیت که درست 5 سال است که از آهوی پیشونی سفید 1 می گذرد. من 5 سال صبوری کردم تا ببینم اثر قابل توجهی برای بچه ها ساخته می شود یا نه. متاسفانه هیچ حرکتی صورت نگرفت. خوشبختانه ما در کنارمان سرمایه گذاران داشتیم که دلگرممان کردند. من به هیچ عنوان در هیچ یک از فیلم هایم نقش فروشی نخواهم کرد؛ این که دختر یکی از سرمایه گذاران ما در فیلم بازی می کند کاملاً اتفاقی است. از همان زمانی که فیلمنامه پیشونی سفید 1 را نوشتم در فکر سری دوم و سوم آن بودم. به هیچ عنوان در فکر برگشت سرمایه نیستم، به تمام سرمایه گذاران خودم هم گفته ام که سرمایه این فیلم باز نخواهد گشت.

این کارگردان سینمای ایران بیان کرد: من روزی برای ساخت فیلمی 20 میلیون تومان از فارابی گرفتم، فارابی برای برگرداندن این پول تا بازداشت من پیش رفت. عیبی ندارد در سینمای ایران شکست مالی بخوریم بلکه نباید شکست فرهنگی خورد. نمی توانم بگویم که مخاطب شناسیم بسیار خوب بوده است اما بخاطر معلم بودنم با بچه های بسیاری رو به رو بوده ام. بچه ها را به خوبی می شناسم چون با آنها زندگی کرده ام. بچه ها دوست دارند که حیوانات با آنها حرف بزنند. من با استفاده از حیوانات سعی کردم فضا را جذاب کنم. بچه ها همیشه دوست دارم حیوانات برایشان حرف بزنند.

هاشمی گفت: من فراموش نمی کنم که فیلم ما زمانی اکران شد که 5 فیلم کودک و نوجوان در اکران بود. اما سی دی های فیلم آهوی پیشونی سفید در 3 روز به فروش رفت و این برای ما بسیار خوشایند بود. برخی از بازیگران سری اول در سری دوم این فیلم حضور ندارند . در فکر این هستیم که اقلام این فیلم مثل عروسک را تولید کنیم، اما در حال حاضر حرکتی در این باره نکرده ایم. اسم اختاپوس را با کمک چند نفر انتخاب کردیم ولی به نظرم اشتباه کردیم. اما این که بچه ها از این اسم بترسند به نظرم اینگونه نخواهد بود چرا که بچه هیجان را دوست دارند. پیش تولید سری سوم این فیلم را بلافاصله بعد از تولید سری دوم آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر ما قالب سازی های گریم سری سوم را هم آغاز کرده ایم. در فکر این هستیم که فضای خوبی را ایجاد کنیم. خانم اوتادی در این فیلم دو نقش بازی خواهند کرد که بسیار جذاب خواهد بود. خانم افشار قرار بود پیشونی طلا را بازی کنند به علت دلیلی خانم اوتادی جای آن را گرفت. دلیلش هم بخاطر نزدیک بودن شخصیت به خانم اوتادی بود. من فیلم برای خانواده ها می سازم. تمام تلاش ما این است که این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم، اما جلوه های ویژه این فیلم زمان زیادی را می طلبد. ما در پیشونی سفید داستانی که برای پیشونی سفید می افتد را خواهیم داشت. سری اول این فیلم چند گره داشت که در سری دوم به همه آنها پاسخ خواهیم داد.

ترلان پروانه نیز در این نشست گفت: شرایط برایم بسیار متفاوت تر از سری اول است.  پنج سال از سری اول گذشته است و تجربیات بیشتری به دست آورده ام و تمام تلاشم را می کنم که بهتر ایفای نقش کنم. ما در حال حاضر در عرصه سینمای کودک دچار نقصان هستیم و باید آن را برطرف کنیم.

هاشمی بیان کرد: آقای شورجه یکی از کسانی بود که تمام تلاشش را کرد که فیلم من جایزه نگیرد. من بعداً به دوستان گفتم که انتخاب آقای شورجه برای داوری جشنواره کودک اشتباه بود چرا که درک درستی از فیلم کودک و نوجوان ندارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا