تجلیل از سه استاد پیشکسوت عرصه تجسمی

آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان شب گذشته (پنجشنبه 23 شهریور) با حضور شرکت‌کنندگان، داوران، اساتید و مسئولان در مجموعه تاریخی باغ فتح‌آباد کرمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از فعالیت‌های چهار روزه جشنواره پخش شد، سپس رضوان علیزاده دبیر جشنواره ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره بیست‌و‌چهارم در سخنانی کوتاه گفت: 800 هنرجو در 9 رشته هنری ثبت‌نام کردند که 197 شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یافتند و امشب از برگزیدگان آن‌ها با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 25 میلیون ریال تجلیل می‌شود.

در ادامه، ضمن معرفی اساتید پیشکسوت هنر تجسمی کرمان در قالب کلیپ، از محمد هژبر (مجسمه‌ساز)، علی خالقی (نقاش) و ایرج یزدان‌پناه (نقاش) توسط مجید ملانورزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد کرمان تجلیل به عمل آمد.

سپس علیزاده در سخنانی گفت: 118 آموزشگاه آزاد هنری و 7 نگارخانه خصوصی در کرمان و شهرستان‌های استان داریم و با حضور آقای ملانوروزی از تک‌تک نگارخانه‌ها دیدن کردیم و ایشان برای فعالیت بهتر آن‌ها مشاوره دادند. رهاورد جشنواره برای ما همین بس که از اساتید پیشکسوت کرمانی تقدیر کنیم،‌ ضمن اینکه با حمایت آقای سیاهکارزاده مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، کتاب موزه هنرهای صنعی کرمان چاپ می‌شود. ان‌شاءالله کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های تخصصی در طول سال تداوم داشته باشد.

ملانوروزی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: هنرمندان جوان از اقلیم‌های مختلف آمده‌اند و آینده‌سازان توسعه و فرهنگ کشور هستند و فرصتی بود که از تجربه اساتید برجسته کشور بهره‌مند شوند و شاید این موضوع بیش از جایزه‌ها ارزش داشته باشد. فرهنگ چندهزار ساله کرمان و موزه‌ استاد صنعتی در کنار دانشکده هنر و معماری، زیرساخت‌های مناسبی را برای درخشش کرمان در ساحت فرهنگ و هنر ایران پدید می‌آورد.

در ادامه، مجری مراسم بیانیه پایانی هیأت داوران را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: رویکرد هیأت داوران در بررسی، انتخاب و داوری آثار بر مبنای کشف استعدادهای نو در هنر جوانان ایرانی است.

سپس داوران بخش‌های مختلف روی سن آمدند و نفرات برگزیده را بدین شرح معرفی کردند:

پوستر: زهرا قدیری از استان مرکزی، زهره سلیمان‌زاده از اصفهان، علیرضا عزیزی از قم

تصویرسازی: مینا مهاجر از آذربایجان شرقی، مرضیه سعید از خراسان رضوی،‌ سارا نیک‌فیروز از تهران

حجم: حسین شیری از تهران، سعید محمودی از یزد، ‌فاطمه اکبری از مازندران

خوشنویسی: سیدعلیرضا مطلّبی از مازندران، هادی آقایی از البرز، امیرعباس نصیری از تهران

طراحی: نازنین قرنجیک از تهران، محمدرضا جهانشهر از آذربایجان شرقی، امیرمهدی گل‌محمدی از قم

عکاسی: محمد نظری از گیلان، علی کربلایی‌‌محمد از تهران، فرناز دمنابی از تهران

کاریکاتور: در بخش چهره محمدرضا ضرغان از قم و‌ عارف نیازی از کرمانشاه، در بخش موضوعی رضا حمیدی مطلق از سمنان

نقاشی: علی بهرامی از تهران، فاطمه اسدالله‌زاده از اصفهان، آیدا روزبیانی از البرز

نگارگری: در گل و مرغ محمدرضا پارسا از قم، در تذهیب حمیدرضا سلیمانی از قزوین، در نگارگری میلاد ویلکی از البرز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا