10 فیلم تماشایی که نباید لذت دیدنشان را از دست دهید!

در میان تمامی فیلم های شناخته شده و مشهوری که در یکی دو سال اخیر اکران شده اند، شاید بتوان گفت برخی از نمونه های کمتر دیده شده هم وجود دارند که به واسطه داستان های گیرا، ارزش دیدن را دارند.

به گزارش هفت راه به نقل از روزیاتو، در همین راستا، در ادامه ۱۰ فیلمی را معرفی خواهیم کرد که علاوه بر فروش بسیار خوب در گیشه، بیننده ها رابطه احساسی و عمیقی نیز با آن پیدا کرده و ساخت عالی آن ها را تحسین و تقدیر نموده اند. برای آشنایی با این فیلم ها در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

کافه سوسایتی (Café Society)

وودی آلن هر سال یک فیلم جدید ساخته و کارگردانی می کند. امسال نیز فیلمی رمانتیک کمدی-درام نوشته که داستان آن حول محور کافه سوسایتی دهه ۱۹۳۰ میلادی هالیوود می‌چرخد.

یک مرد جوان (جسی آیزنبرگ) در رویای ورود به سینما به هالیوود قدم می‌گذارد، اما عشق، او را به دنیای پرشور و حال کافه سوسایتی می کشاند که یکی از شاخصه‌ های اصلی آن دوران بشمار می رفته است.

در این فیلم نیز سبک ویژه وودی آلن به خوبی قابل مشاهده است: شوخی های لطیف، تصاویر بی‌نظیر، نمایشی بودن بیان احساسات و ترکیب بندی های موسیقایی.

مردان خوب (The Nice Guys)

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، کارآگاه جکسون هیلی (راسل کرو) و کارآگاه خصوصی هالند مارچ (رایان گاسلینگ) با کمک هم در تلاش برای حل معمای گم شدن یک دختر جوان هستند. اما به طور ناخواسته وارد یک داستان جنایی بزرگ می شوند.

این فیلم در ژانر معمایی جنایی اکشن، کمدی ساخته شده است. کارگردان آن شین بلک و نویسنده فیلم آنتونی باگاروتزی است.

این فیلم ویژگی های بارز فراوانی دارد از جمله می توان به فضای رازآلود، بازی فوق العاده رایان گاسلینگ، شوخ طبعی و طنز و خط داستان بسیار گیرا اشاره کرد. شاید بتوان به جرات گفت که این کمدی جنائی یکی از بهترین فیلم هایی است که در سال ۲۰۱۶ اکران شده است.

مرد ارتشی سوئیس (Swiss Army Man)

شخصیت اصلی داستان، «هنک» (با بازی پل دانو) در یک جزیره دورافتاده گم می شود. او در اثر ناامیدی برای نجات یافتن، سعی دارد خودکشی کند. اما جسد مردی به نام «منی» (دنیل ردکلیف) را در کنار ساحل میبیند. او با جسد نوعی پیوند دوستی تشکیل میدهد و درمیابد که می تواند از جسد مانند یک چاقوی چند منظوره سوئیسی استفاده کند و در نهایت به تدریج به آن جان می بخشد.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۶ در ژانر کمدی-درام است که توسط دان کوان و دنیل شینرت نوشته و کارگردانی شده است.

شاید اتفاقات فیلم کمی دیوانگی و غیرواقعی به نظر برسند، اما خط داستان بسیار هوشمندانه پیش می رود. بازی ردکلیف به عنوان جسد در این فیلم دیدنی است.

مسابقه / نژاد (Race)

نژاد یا مسابقه یک فیلم زندگینامه‌ای، ورزشی-درام به کارگردانی استیون هاپکینز است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم داستان زندگی اسطوره ورزشی آفریقایی-آمریکایی به نام «جسی اونز» است که پشتکار و عزم راسخ وی را به بازی های المپیک سال ۱۹۳۶ در برلین نازی رساند. او توانست در آن مسابقات ۴ مدال طلا را از آنِ خود کند. همچنین در همان سال در حضور هیتلر توانست مدال دو ۱۰۰ متر مردان را کسب کند.

دوران موفقیت اونز با تبعیض نژادی شدید در آمریکا همراه بود. به این ترتیب، وی با موفقیت خود ثابت کرد که ورزش چیزی فراتر از تبعیض و قضاوت بر اساس نژاد است.

مردی به نام اوه (A Man Called Ove)

این فیلم یکی از موثرترین و زیباترین فیلم های درام سوئدی به شمار می رود که نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۵ روی پرده رفت. این فیلم توسط هانس هولم نوشته و کارگردانی شده است. داستان اصلی فیلم از کتاب پرفروشی به همین نام به نویسندگی فردریک بکمن الهام گرفته است.

«اوه» (رولف لاسگارد)، پیرمردِ عبوس و بداخلاق ۵۹ ساله در یکی از محله های سوئد است که با همسایه‌ ها رفتار خوبی ندارد و در فکر خودکشی است. اما نقل مکان یک خانواده ی پرسروصدای ایرانی به خانه روبه رویی و آشنایی با پروانه (بهار پارس) به طور کلی زندگی وی را تغییر می دهد.

خیابان آواز

یکی دیگر از فیلم های نوستالوژیک و خوش ساخت سال های اخیر، خیابان آواز، است که در ژانر موزیکال و کمدی-درام به کارگردانی جان کارنی ساخته شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به ماریا دویل کندی و آیدان گیلن اشاره کرد.

داستان فیلم در دهه ۱۹۸۰ میلادی آمریکا روی می دهد. خانواده کورنر بسیار سخت‌گیر هستند و سعی دارند تا او را به مدرسه شبانه روزی بفرستند. کورنر برای جلب توجه دختری که دوست دارد، سعی می کند یک گروه موسیقی راک راه اندازی کند.

این فیلم حول محور عشق اول، بلوغ و اشتیاق برای آزادی می چرخد و در عین حال موسیقی_محور نیز هست.

ویرانی (Demolition)

دیویس (با بازی جیک جیلنهال) که یک کارمند بانک سرمایه‌گذاری است با پیامدهای مرگ همسرش در یک تصادف رانندگی دست و پنجه نرم می‌کند. کمی عجیب است اما او هیچ حسی جز اشتیاق فراوان برای خراب کردن همه چیز ندارد. این حس شامل ویران نمودن خانه اش نیز می شود.

این فیلم چندین لایه دارد و در نتیجه از ژانرهای گوناگون ساخته شده. کارگردان آن ژان-مارک ولی است کهو در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

کاپیتان خارق‌العاده (Captain Fantastic)

«بن»، پدر یک خانواده بسیار عجیب و غریب است. این خانواده، از ۶ فرزند تشکیل شده است و که همگی در جنگل زندگی می کنند. بن به همه فرزندان خود ریاضی، ادبیات، فلسفه، تمیرنات نظامی و دیسیپلین می آموزد.

آن ها بعد از خودکشی مادرشان برای رفتن به مراسم خاکسپاری با چالش های زیادی برای ارتباط با دیگران در اجتماع مواجه میشوند. در نهایت نیز مجبور می شوند بعد از یک دهه زیستن در انزوا، میان جنگل‌های شمال غربی اقیانوس آرام، به محیط اجتماع باز گردند.

این فیلم یک درام فلسفه ای است که حول محور مشکلات خانوادگی می چرخد.

خدمه پرواز (Flight Crew)

این فیلم روسی در مورد یک خلبان جوان و با استعداد به نام «الکسی گوشچین» با بازی دانیلا کوزلوفسکی است که به شدت به پرواز و آسمان علاقه ویژه ای دارد. اما دست سرنوشت او را در شرایطی قرار می دهد که بین نجات جان خود و صدها نفر از مردم، یکی را انتخاب کند.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۶ و به کارگردانی نیکیتا لبدف است و خط داستان به گونه ای است که از ابتدا تا انتها بیننده را با خود می کشاند.

زوتوپیا (Zootopia)

شهر حیوانات یک انیمیشن بسیار زیبا و دوست داشتنی سه‌بعدی  است که در سبک اکشن زوج هنری و ماجراجویی، به کارگردانی بایرون هاوارد، ریچ مور و جرید بوش ساخته شده است.

در شهری که کاملاً تحت کنترل حیوانات است، یک افسر پلیس خرگوش و یک روباه کلاهبردار با همکاری یکدیگر از یک پرونده فساد پرده برمی‌دارند؛ و در این هنگام هیچ‌کس آن دو را جدی نمی‌گیرد و آنها مجبورند به تنهایی با مشکلات زیادی روبه رو شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا