پاسخ پولانسکی به اتهامات جنسی

رومن پولانسکی کارگردان ۸۴ ساله دارنده جایزه اسکار در جشنواره فیلم زوریخ در مصاحبه‌ای نادر در مورد چند دهه اتهامات تجاوز جنسی لب به سخن گشود.

به گزارش هفت راه، رومن پولانسکی کارگردان 84 ساله در جشنواره فیلم زوریخ در مصاحبه‌ای نادر در مورد چند دهه اتهامات تجاوز جنسی لب به سخن گشود. این کارگردان لهستانی برای اکران آخرین فیلمش با عنوان «بر اساس داستانی واقعی» در این جشنواره حضور یافته است.

پولانسکی در مصاحبه مطبوعاتی نادر در مورد سال‌ها اتهامات تجاوز جنسی و چگونگی تحت‌الشعاع قرار گرفتن تمام فعالیت‌های کاری، حرفه‌ای و زندگی شخصی‌اش تحت این مساله لب به سخن گشود.

پولانسکی با کارگردانی فیلم «بر اساس داستانی واقعی» با بازی «اوا گرین» و همسر پولانسکی «امانوئل سیگنر» هنرپیشه فرانسوی در جشنواره فیلم مونیخ حضور یافته است. بخش‌هایی از این فیلم پیش از این در جشنواره «کن» به عنوان فیلمی در حال تولید اکران شد.

سال 2009 در همین جشنواره مونیخ بود که دادگاه لس‌آنجلس پولانسکی را به خاطر پرونده‌ای جنایی مربوط به سال 1977 تحت پیگرد قرار داد. او همچنین بخاطر پرونده‌ای دیگر به 50 سال زندان محکوم شد که بلافاصله از آمریکا به پاریس گریخت و از 2009 تا کنون در این شهر زندگی می‌کند.

پولانسکی در مورد اتهاماتش گفت: همانطور که می‌دانید 30 سال است که از «سامانتا گِیمر» خواسته شده که به این طرح دعوی پایان دهد اما متاسفانه قضات این پرونده را 40 سال اطاله داده و هر پرونده یک پرونده دیگر را پوشش می‌داد.

هالند براون وکیل او پیشنهاد 334 روز حبس غیابی را داده که برابر با همان زمانیست که پولانسکی آن را در ایالات متحده تحمل کرده بوده است.

پولانسکی در ادامه گفت:رسیدگی به این پرونده تمام شد و من گناهکار شناخته شدم و به زندان رفتم. من به آمریکا برگشتم که آن را سپری کنم. مردم فراموش کرده‌اند یا شاید اصلا ندانند. سپس در همینجا در زوریخ بازداشت شدم درست پس از همین جشنواره فیلم.

او در ادامه اظهار کرد: متاسفانه تمام آثار سینمایی من تحت‌الشعاع پرونده‌های اتهامات جنسی من دیده شدند. تمام فیلم‌های من در مورد تنش‌های بین مردان و یک زن بوده و این اولین باریست که دو شخصیت اصلی فیلمم دو زن و چالش‌های بین آنهاست. معمولا تنش بین مردان بازتر و آشکارتر و در بین زنان بسته‌تر و پنهان‌تر است. در کل زنان بد پیمان‌تر از مردان هستند. در این فیلم مواجهه این دو خیلی دیر رخ می‌دهد.

او ادامه داد: من زمان بسیار کمتری برای تمرین با خانم «سیگنر» و «گرین» برای فیلمی با این همه دیالوگ گذاشته‌ام در عوض اجازه داده‌ام این دو هنرپیشه بیشتر بر اساس تعبیر خود از شخصیت‌هایشان و نیز حس‌ شخصی‌شان بازی کنند. من به آن نسبت که هنرپیشه‌های مرد را کارگردانی می‌کنم اینجا این هنرپیشه‌های خانم را کمتر کارگردانی کرده‌ام.

شرکت «سونی پیکچرز» منتشر کننده فیلم «بر اساس داستانی واقعی» را در آمریکای شمالی خواهد بود.

جشنواره فیلم زوریخ یکشنبه هفته آینده به کار خود خاتمه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا