پردرآمدترین بازیگر زن تلویزیون در سال 2017

مجله فوربس طبق عادت هر سال خود، پردآمدترین بازیگران دنیای تلویزیون را معرفی کرده که بر این اساس، سوفیا ورگارا توانست برای ششمین سال پیاپی، عنوان پردرآمد ترین بازیگر زن تلویزیون را از آن خود کند.

به گزارش زومجی به نقل از فوربس، اگرچه سریال‌هایی نظیر دروغ‌های کوچک بزرگ (Big Little Lies) محصول شبکه HBO و سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale) محصول شبکه Hulu در فصل جوایز تلویزیونی تمام جایزه‌ها را درو می‌کنند ولی زمانی که بحث پول و درآمد به میان می‌آید، سریال‌های قدیمی همچنان حرف اول را در این زمینه می‌زنند. مجله فوربس طبق عادت هر سال خود، پردآمدترین بازیگران دنیای تلویزیون را در فاصله بین ژوئن سال گذشته تا ژوئن سال جاری معرفی کرده که بر این اساس، سوفیا ورگارا توانست برای ششمین سال پیاپی، عنوان پردرآمد ترین بازیگر زن تلویزیون را از آن خود کند. درآمد ستاره‌ی سریال خانواده امروزی (Modern Family) در این ۱۲ ماه بدون کسر هزینه‌ها و مالیات رقم ۴۱/۵ میلیون دلار بوده است که این عدد حدود ۱۵ میلیون بیشتر از نفر دوم این فهرست، کیلی کوئوکو است که به واسطه‌ی نقش آفرینی در سریال تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)، رقم ۲۶ میلیون دلار را از آن خود کرده است.

تنها یک چهارم از درآمد سوفیا ورگارا به طور مستقیم به ایفای نقش وی به جای شخصیت گلوریا دلگادو-پریچت در سریال Modern Family مربوط می‌شود. در حالی که بیش از نیمی از این مبلغ از طریق قراردادهای وی با برندهای سرشناسی همچون هد اند شولدرز (Head & Shoulders)، کاورگرل (CoverGirl) و پپسی (Pepsi) تامین می‌شود. مبلغ باقیمانده نیز شامل منابع مختلفی همچون دستمزد نقش آفرینی و صداپیشگی در آثار دیگر، آژانس استعدادیابی وی و کارآفرینی است. ورگارا در حال حاضر مشغول توسعه دادن برندهای خود است که از میان آنها می‌توان به تولید مشترک سه عطر مختلف با شرکت Avon، تولید مبلمان منزل و همینطور تولید مشترک دستگاه قهوه جوش با شرکت SharkNinja اشاره کرد که خود ورگارا در طراحی آن نیز نقش داشته است.

وقتی بحث تجارت در بین بازیگران تلویزیونی به میان می‌آید، اولین شخصی که نامش مطرح می‌شود قطعا سوفیا ورگارا خواهد و این در حالی است که اگر درآمد هر بازیگر را صرفاً از ناحیه‌ی دریافتی‌اش از تهیه کنندگان مجموعه‌های تلویزیونی در نظر بگیریم، کیلی کوئوکو برای نقش آفرینی در هر قسمت از سریال The Big Bang Theory رقمی حدود یک میلیون دلار دریافت می‌کند که این مبلغ، تقریبا دو برابر مبلغی است که ورگارا در Modern Family بابت حضور در هر قسمت از آن خود می‌کند.

طبق فهرست اعلام شده توسط فوربس، جمع در آمد ۱۰ بازیگر برتر این فهرست بین ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ رقم ۱۵۶/۵ میلیون دلار است که این عدد از طریق بررسی داده‌های اطلاعاتی منابعی همچون Nielsen، Box Office Mojo و IMDB به دست آمده است و هزینه‌هایی مانند مالیات، دستمزد مدیر برنامه‌ها و دستمزد وکلای هنرمندان از آن کسر نشده است.

به طور کلی در بحث درآمد در تلویزیون، بازیگرانی که در سریال‌هایی نقش آفرینی می‌کنند که تعداد قسمت‌های هر فصل آن از ۲۰ قسمت بیشتر است، بابت هر قسمت دستمزد بالاتری را دریافت می‌کنند. در این میان بالاتر رفتن تعداد فصل‌ها نیز با افزایش چشمگیر دستمزدها همراه خواهد بود چرا که در این صورت با افزایش محدودیت‌ها، بخش زیادی از زمان بازیگر باید در اختیار مجموعه قرار بگیرد و با رقم‌های پایین نمی‌توان ستاره‌های این دست سریال‌ها را پای میز مذاکره نشاند و در نهایت، رضایت آنها را نیز جلب کرد. اینگونه است که میزان دریافتی برای هر قسمت در سریالی همچون The Big Bang Theory که تا فصل دوازدهم نیز تمدید شده است، به عددی حدود یک میلیون دلار می‌رسد در حالی که ستارگان بزرگی همچون نیکول کیدمن و ریس ویترسپون برای نقش آفرینی در مینی سریال Big Little Lies برای هر قسمت چیزی حدود ۳۵۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.

الن پامپئو، ستاره‌ی سریال آناتومی گری (Grey’s Anatomy) محصول شبکه ABC و میندی کالینگ، بازیگر سریال کمدی پروژه میندی (The Mindy Project) با درآمد ۱۳ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی فهرست فوربس قرار دارند و این در شرایطی است که پامپئو نیز همچون کوئوکو، تقریبا تمام درآمد خود را از طریق نقش آفرینی‌اش در Grey’s Anatomy به دست آورده است.

رابین رایت نیز که در سریال خانه پوشالی (House of Cards) نقش کلر آندروود را ایفا می‌کند، به عنوان سینمایی‌ترین چهره‌ی این فهرست با درآمد ۹ میلیون دلار در رتبه‌ی نهم قرار گرفته است. رایت پیش از این، ضمن ابراز نارضایتی از اختلاف دستمزد وی با بازیگر دیگر مجموعه یعنی کوین اسپیسی، از تهیه کنندگان خواسته بود که همان میزان مبلغی را به او بپردازند که اسپیسی دریافت می‌کند. با این حال با توجه به نتایج آماری به دست آمده، به نظر می‌رسد که رایت همچنان دستمزد کمتری را نسبت به همتای مرد خود دریافت می‌کند. در این میان تهیه کنندگان خانه پوشالی دلیل این اختلاف را اینگونه عنوان می‌کنند که اسپیسی در تولید این مجموعه نیز نقش داشته است. با این حال رایت نیز در دو فصل اخیر مجموعه به جمع تهیه کنندگان کار اضافه شده است.

در آثار تلویزیونی معمولا دستمزد بازیگران زن و مرد یا با یکدیگر برابر هستند یا دارای اختلاف رقم بسیاری کمی هستند. برای مثال در سریال Modern Family، دستمزد سوفیا ورگارا با بازیگران مرد مجموعه همچون اد اونیل، جس فرگوسن و تای بورل کاملا برابر است. با این حال دستمزد بازیگران مرد و زن در آثار سینمایی، دارای اختلاف فاحشی است که همین مسئله در سال‌های اخیر باعث اعتراض بسیاری از گروه‌های مدنی و همینطور جمع کثیری از بازیگران سینما شده است.

بر اساس آمار اخیر دانشگاه ایالتی سن دیه‌گو، تنها ۴۲ درصد از نقش‌های تلویزیونی در مجموعه‌ها به زنان و دختران اختصاص دارد و در تنها ۱۱ درصد سریال‌ها، تعداد بازیگران زن مجموعه از تعداد مردان آن بیشتر است. در مجموع نیز نسبت تعداد شخصیت‌های جذاب زن در مقایسه با نمونه‌های مشابه مردانه اش، عدد بسیار ناچیزی است. با این حال حضور شخصیت‌های قدرتمندی همچون الیویا بنسون با بازی ماریسکا هارگیتای در سریال نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه (Law & Order: Special Victims Unit) یا الکس پریش با بازی پریانکا چوپرا در سریال کوانتیکو (Quantico) شاید بتواند تا حدودی، تصور برتری مردان بر زنان را در دنیای تلویزیون کمرنگ‌تر کند.

فهرست ۱۰ بازیگر زن پردرآمد تلویزیون بر اساس اعلام مجله فوربس از این قرار است:

۱- سوفیا ورگارا (۴۱ میلیون دلار)

۲- کیلی کوئوکو (۲۶ میلیون دلار)

۳- الن پامپئو و میندی کالینگ (۱۳ میلیون دلار)

۵- ماریسکا هارگیتای (۱۲/۵ میلیون دلار)

۶- جولی براون (۱۲ میلیون دلار)

۷- کری واشنگتون (۱۱ میلیون دلار)

۸- پریانکا چوپرا (۱۱ میلیون دلار)

۹- رابین رایت (۹ میلیون دلار)

۱۰- پائولی پرت (۸/۵ میلیون دلار)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا