اکران در گروه آزاد خودسوزی است

کارگردان فیلم «شنل» گفت: در شرایط فعلی اکران در گروه آزاد یک نوع تراژدی شبیه خودسوزی است، زیرا با یک آگاهی کامل از زمان فیلم مجبور به اکران می‌شویم.

حسین کندری کارگردان فیلم سینمایی «شنل» در گفت‌وگو با فارس درباره نحوه اکران فیلم «شنل» در سینماها گفت: معادلات شورای نمایش پیچیدگی خاص خود را دارد و فرمولش قابل پیش بینی نیست. اتفاق ناگواری برای فیلم رخ داد و فیلم در جشنواره فیلم فجر از بخش مسابقه بیرون گذاشته شد و در بخش جنبی در روز به نمایش درآمد. این فیلم اصلاً در جشنواره دیده نشد و طبیعتاً گپ و گفت درباره فیلم کمتر صورت گرفت.

برنامه شورای صنفی نمایش قابل پیش‌بینی نیست

وی ادامه داد: وقتی صحبت درباره فیلم صورت می‌گیرد و نقد‌ نوشته می شود دردیده شدن فیلم تاثیر دارد که این مهم برای فیلم رخ نداد . از سوی دیگر برنامه شورای نمایش قابل پیش بینی نیست. نیمه اول سال تمام فیلم‌ها کمدی است هجمه فیلم های جدی و اجتماعی در نیمه دوم سال دیده می شود و همه در صف اکران مانده اند و این آثار با آثاری که از سالها قبل مانده اند کشتی می‌گیرند تا سر گروه پیدا کنند.

رقابت در اکران سالم نیست/ نیمه اول سال کمدی سلطنت می کرد

کارگردان فیلم «اینجا کسی نمی میرد» در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی امکان رقابت سالم و برابر وجود ندارد. سینمادارها روی چهره‌های خاص سینمایی توجه دارد و شرایط خوب پیش نمی رود. ما هم به دنبال چهره های خاص در فیلم نبودیم. فقط از این جهت که فیلم برای اکران سال آینده نماند و فرصت اکران داشته باشد راضی به اکران فیلم شدیم . در این فصل فیلم‌های خوب و جدی رقابت می‌کنند که پنج سالن داشته باشند یا شش سالن اما در نیمه اول سال کمدی سلطنت می کرد!

کندری در ادامه درباره تبلیغات کم فیلم در فضای شهری گفت: ناگهان یک یا دو فیلم فضای تبلیغات شهری را پر کردند و جایی نمی ماند که فیلم تبلیغ شود و خیلی سخت می توان اطلاع رسانی کرد. باکس تلویزیون به فیلم ما اختصاص یافته اما باکس ها در زمان‌های مناسب نیست و تاثیرگذار کمی دارد . رقبای ما به دلیل وجود اسپانسر تبلیغات قدرتمندی دارندو در این میان فیلم های مستقلی چون «شنل» به شدت متضرر می شوند.

اکران آزاد با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم

وی درباره تعداد هفته قرارداد فیلم‌های اکران آزاد گفت: از روز گذشته تبلیغات شهری فیلم آغاز شده اگر زمان بیشتری داشتیم اتفاق بهتری رخ می داد و مخاطبین بیشتری فیلم را می دیدند . براساس جمعیت آماری تماشاگران از فیلم رضایت دارند و از فیلم ناراضی نیستند اما اطلاعی از اکران ندارند. اکران آزاد چند محدودیت دارد اول این که 15 سالن بیشتر نمی توانیم داشته باشیم. بیش از سه یا چهار سانس در یک روز نداریم . محدودیت امکان نمایش باعث فشار مضاعف می شود. اگر تایم اکران بیش از دو هفته بود شرایط برای این گروه به مراتب مطلوب تر بود.

سیاستگذاری اشتباه باعث شد نیمه اول سال کمدی سلطنت کند

کندری درباره اکران در گروه آزاد گفت: در شرایط فعلی اکران در گروه آزاد یک نوع تراژدی شبیه خودسوزی است. زیرا با یک آگاهی کامل از زمان فیلم مجبور به اکران می شویم زیرا فیلم با مشکل فراموشی مخاطب هم مواجه می شود و ممکن است فرصت اکران پیدا نکند. چنین اتفاقی می افتد و موقعیت دیگری نیست . اگر به فیلم های تولید شده توجه خواهند از همین الان می توان تمام فیلم های سه ماه اول سال آینده را پیش بینی کرد. اگر فیلمساز بخواهد فیلم خوب بسازد با چه پشتوانه ای باید فیلم بسازد. سیاستگذاری اشتباهی وجود دارد پیش از این دو فیلم کمدی و سه فیلم جدی در یک برهه زمانی در اکران‌ها کنار هم قرار می گرفت امسال در اکرانها نیمه اول سال متفاوت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا