رئیس هیئت داوران جشنواره برلین معرفی شد

کارگردان سرشناس آلمانی رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد.

به گزارش هفت راه، تام تیکور کارگردان سرشناس آلمانی که سابقه ساخت فیلم های «بدو لولا بدو» و «اطلس ابر» را دارد امسال ریاست هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم برلین را بر عهده خواهد داشت.

تیکور در ادوار گذشته جشنواره شش فیلم از اثار خودش را به نمایش در آورده و از این حیث رابطه خوبی با برگزار کنندگان فستیوال برلین دارد. از میان این شش فیلم دو اثر به نام های «بهشت» محصول سال 2002 و «بین المللی» محصول سال 2009 در افتتاحیه جشنواره به نمایش در آمده اند. از سوی دیگر سازنده «هولوگرامی برای پادشاه» خود ساکن برلین است و پس از ریاست روسای هیئت داوران خارجی در سال های اخیر به نظر می رسد جشنواره برلین نیم نگاهی هم به این مسئله داشته تا پس از مدت ها یک هنرمند و چهره بومی در راس تصمیم گیری برای حرس های طلایی و نقره ای دیده شود.

تیکور در مورد انتخابش به عنوان رئیس هیئت ژوری جشنواره برلین 2018 می گوید: «برلیناله همیشه جشنواره مورد علاقه و خانه من بوده است و از زمانی که فیلمسازی را آغاز کردم از من حمایت کرده.» او با ابراز خوشحالی از انتخابش می‌گوید: «حالا می توانم منتظر دو هفته متمرکز و جذاب فیلم دیدن با هیئت ژوری باشم.»

جشنواره بین المللی فیلم برلین 2018 از روز 15 تا 25 ماه فوریه آینده برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا